امام جمعه موقت گلوگاه با انتقاد از صدای نابهنجار طبل های بزرگ برخی دسته‌جات عزاداری، خاطرنشان کرد : بزرگان و کسانی که تاثیرگذار هستند باید به این افراد تذکر دهند زیرا مراسم عزاداری سرمایه اجتماعی است و نباید انحراف ایجاد شود.

AZIMI-SHIRALI-GALOGAH5

 

 

به گزارش شرق پرس حجت الاسلام شیرعلی عظیمی امام جمعه موقت شهرستان گلوگاه در خطبه های این هفته نماز جمعه گلوگاه ضمن تقدیر از حضورمردم گلوگاه که مراسم عزاداری امام حسین (ع) را پرشور برگزار کردند گفتند: هویت دینی و مذهبی ما با عاشورا و امام حسین(ع) در هم آمیخته و کسی نمی‌تواند ملت ولایت مدار را نهضت عاشورا جدا کند. 

 

 

وی تاکید کرد: عزاداری حسینی سرمایه معنوی، اجتماعی و سیاسی است که باید آسیب شناسی شود. 

 

 

امام جمعه موقت گلوگاه افزود: حفظ سادگی و بی آلایشی عزاداری‌ها مهم است و پیرایه بستن به این گونه مراسمات صحیح نیست. 

 

 

عظیمی با اشاره به اهمیت نقش مداحان در ترسیم صحیح واقعه عاشورا گفت: مداحان در مرثیه‌هایی که می‌خوانند باید دقت کنند و مردم نیز باید از محتوای مرثیه‌ها استفاده کنند. 

 

 

وی با انتقاد از صدای نابهنجار طبل های بزرگ برخی دسته‌جات عزاداری، خاطرنشان کرد : بزرگان و کسانی که تاثیرگذار هستند باید به این افراد تذکر دهند زیرا مراسم عزاداری سرمایه اجتماعی است و نباید انحراف ایجاد شود. 

 

 

امام جمعه موقت گلوگاه ضمن گرامیداشت شهیدمحمدحسین فهمیده گفتند: مبارزه با استکبار جهانی ماهیت انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی ایران تداوم نهضت خونین امام حسین(ع) است و این روحیه استکبار ستیزی در رهبری و در نظام جمهوری اسلامی ایران است. 

 

 

درپایان امام جمعه موقت شهرستان اشاره کرد به:امسال انتخابات در پیش داریم، باید مراقب ود و توجه داشت که مسولیت‌ها امانت است و کسانی که مشکل دارند و لیاقت ندارند نباید حاضر شوند، مردم هم باید بسیار مراقب باشند و با بصیرت انتخاب صحیح داشته باشند.