مراسم وداع 2 شهید گمنام در مهدیه خلیل شهر برگزار و 4 شهید نیز در بهشهر مراسم وداع با آنان برگزار شد و روز جمعه مراسم تشییع 6 شهید در بهشهر از بیمارستان امام خمینی(ره) تا پارک ملت برگزار می شود.

 

 

 

به گزارش شرق پرس فضای ملکوتی مصلای بهشهر با حضور دل دادگان به شهید و شهادت و عاشقان ولایت، عطر و بوی شهید و شهادت به خود گرفت و مردم ولایتمدار و انقلابی این خطه بار دیگر با حضور باشکوه خود در مراسم وداع با پیکر۴ شهید والامقام، با آرمان های والای شهدا، امام راحل و رهبری تجدید بیعت کردند.

 

مردم در این مراسم معنوی با شعار مرگ بر آمریکا و یا حسین از شهدا استقبال کردند.

 

 

shohadaye-ghavas-behshar

 

آقا ابراهیم پور از یادگاران ۸ سال دفاع مقدس نیز در این مراسم با اشاره به بیان خاطرات از عملیات های مختلف گفت: رزمندگان ما در طول ۸ سال دفاع مقدس جانانه در برابر دشمن ایستادند و نشان دادند که برای انقلاب، قرآن و آرمان های این نظام، سر می دهند اما شرف نمی دهند.

 

وی افزود: امروز استکبار ستیزی باید اولویت همه برنامه های ما باشد و با تبعیت از رهبری دنباله رو ولایت و رهرو صدیق شهدا باشیم و با عمل به وصایای شهدا در مسیر شهدا و امام و آرمان های نظام قرار گیریم.

 

براساس برنامه ریزی انجام شده، شهرستان بهشهر دارای ۶ شهید غواص است که در این بین شهید غواص حسینعلی بالویی شناسایی شده و ۵ شهید گمنام هستند، مراسم وداع ۲ شهید گمنام در مهدیه خلیل شهر برگزار و ۴ شهید نیز در بهشهر مراسم وداع با آنان برگزار شد و روز جمعه مراسم تشییع ۶ شهید در بهشهر از بیمارستان امام خمینی(ره) تا پارک ملت برگزار می شود.

 

شهرستان بهشهر در ۴۵ کیلومتری شرق ساری مرکز مازندران واقع شده و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

 

به گزارش ایرنا، چندی پیش پیکرهای مطهر ۲۷۰ شهید دفاع مقدس از طریق مرز شلمچه به میهن اسلامی انتقال یافت که این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند.

 

از این تعداد، ۱۷۵ نفر شهدای غواص بودند که اجساد مطهر آنان با دستان بسته در یک گور دسته جمعی در منطقه ابوفلوس عراق کشف شد که از این تعداد ۳۰ شهید غواص متعلق به مازندران بود که از این میان ۷ شهید غواص شناسایی شده و ۲۳ شهید غواص گمنام هستند.