خشم و خروش دنیای اسلام علیه آل سعود صرفاً به خاطر جنایات و شرارت‌ها علیه کشورهای عربی و اسلامی نیست بلکه آنها حتی در سرزمین وحی نیز در اوج بی‌کفایتی عمل کردند و هفت هزار زائر ضیوف الرحمن در سرزمین منا در نهایت سختی و تشنگی جان باختند

مرثیه ای دردناک برای دنیای اسلام

 
شرق پرس ( شرق مازندران) : امت اسلامی درحالی به یکی از بزرگترین اعیاد خود نزدیک می‌شود که قلوب جریحه‌دار شده مسلمانان جهان، شور و شوق عید را احساس نمی‌کند. وضعیت رقت بار کنونی در دنیای اسلام جائی برای شادی و شادمانی باقی نگذاشته است.

 

چنین روزهائی، قاعدتاً باید فرصتی برای نزدیک‌تر ساختن قلوب مسلمانان به یکدیگر و ایجاد محبت و دلگرمی در میان انبوه عظیم مومنین باشد ولی افسوس که امروزه دنیای اسلام از شرارت دشمنان و عناصر تفرقه‌افکن زجر می‌کشد و چشم‌انداز روشنی که روزهای بهتری را نوید دهد، وجود ندارد.

 

عید سعید قربان، در پایان گردهمائی عظیم مسلمانان در خانه کعبه و حرم امن الهی، فرصتی گرانسنگ و بی‌نظیر برای اعلام وحدت و همبستگی مسلمانان جهان اظهار دوستی و برادری و محبت در میان اقشار مختلف امت اسلامی است. براساس تعالیم ارزشمند شرع مطهر، این اعیاد بزرگ می‌توانند زمینه ساز اجماع مسلمین و تبدیل آنها به «ید واحده» علیه دشمنان اسلام باشند و مسلمانان را به غمخواران یکدیگر تبدیل نمایند. عید قربان از این بابت، ذخیره جاودانه‌ای برای تضمین عزت و کرامت روزافزون مسلمانان است که باید آنرا عید وحدت و یکپارچگی امت اسلامی شمرد، اما آیا عملکرد برخی سران کشورهای اسلامی، جائی برای ابراز خشنودی و شادمانی مسلمانان باقی گذاشته است؟

 

امروزه ضعیف‌ترین کسانی که ممکن بود در طول تاریخ بر مقدرات جهان اسلام حاکم باشند، روسای اکثر کشورهای اسلامی هستند و در عصر بیداری اسلامی و در عصر آگاهی و هوشمندی ملت‌های مسلمان شاهد حاکمیت عناصر حقیر و ذلت‌پذیری هستیم که انصافاً بایستی آنها را ننگ دنیای اسلام نامید و از همزمانی با دوران حاکمیت رسوای آنها احساس شرمساری نمود.

«عید اضحی» این بار در شرایطی برگزار می‌شود که میزبان حجاج، مسلمانان ۳ کشور ایران، سوریه و یمن را از حضور در سرزمین وحی و اجرای مراسم حج محروم ساخت که مطابق کلام وحی، مستوجب عقوبتی سخت و دردناک است.
 
به راستی اگر فهرستی از شرایط حاکم بر امت اسلامی تهیه شود، بقایای شادی و دلگرمی امت اسلامی نیز به حزن و اندوهی روزافزون مبدل می‌شود، چرا که امروزه غاصبان سمت خادم الحرمین با درآمدهای نفتی و پول همین زائرین به تجهیز ماشین جنگی ائتلاف سعودی و سازماندهی تروریست‌های وحشی در یمن، سوریه، عراق، بحرین، لبنان، لیبی و حتی آفریقا پرداخته‌اند و ملت‌های مسلمان را به ستوه آورده‌اند.

 

آموزش و تجهیز تروریست‌های خون آشام، اشاعه و ترویج فرقه انحرافی وهابیت و معرفی کجروی‌های «محمد بن عبدالوهاب» به نام اسلام، مغازله با اشغالگران صهیونیست، اطاعت کورکورانه از دشمنان حربی اسلام و از اصلی‌ترین خیانت‌های مستمر این شجره خبیثه تلقی می‌شود که تمامی خیانت‌ها و جنایات خود را به نام اسلام و علیه مسلمانان جهان مرتکب می‌شوند.

 

جای تعجب است که اینهمه ظلم و جنایت و بی‌فرهنگی، اگرچه به وضوح قابل مشاهده و ردیابی است ولی با سکوت مرگبار مجامع اسلامی و بین‌المللی نیز همراه شده است.

آل سعود طی سال‌های اخیر وقاحت را از حد گذرانده و با اجرای جنگ‌های نیابتی به جنایاتی سرگرم است که به اعتراف عمروموسی دبیرکل سابق اتحادیه عرب، اگر اسرائیل یکهزار سال هم با اعراب می‌جنگید، نمی‌توانست این همه خسارت، ویرانی و قتل عام علیه کشورهای عرب وارد سازد.

 

خشم و خروش امت اسلامی علیه آل سعود صرفاً به خاطر جنایات و شرارت‌ها علیه کشورهای عربی و اسلامی نیست بلکه آنها حتی در سرزمین وحی نیز در اوج بی‌کفایتی عمل کردند و هفت هزار زائر ضیوف الرحمن در سرزمین منا در نهایت سختی و تشنگی جان باختند. دنیای اسلام باید یکپارچه در این مقوله موضع‌گیری کند و ضمن تلاش برای نجات حج از وضعیت غیرقابل قبول امروزی، برای کنار گذاشتن حکام بی‌لیاقت آل سعود، فکری نماید تا بلکه این روزهای تلخ و تاسف بار به پایان برسد و امت اسلامی از این وضعیت رقت‌انگیز رهائی یابد.
 
 
 
 
 
 
 
جمهوری اسلامی