120 کارگر باسابقه در کشتارگاه دربال شعبه میاندورود خواهان بازگشت به کار و دریافت حقوق قانونی خود هستند اما از طرف دیگر مسئولان این مجموعه نبود صرفه اقتصادی را دلیل این وضعیت می دانند و این کشمکش ماه هاست که ادامه دارد. گویی مرغ کارگران و مسئولان دربال یک پا دارد.

morgh-1pa

 

به گزارش شرق پرس شرکت های دربال و ذربال دو نام در قالب یک مجموعه هستند که در مازندران به تولید مرغ بسته بندی شهرت دارند و توانسته اند در قالب اقدامات اقتصادی مناسب سهم عمده ای از بازار مرغ استان و کشور را به دست بیاورد اما در ماه های گذشته بروز برخی مسائل در مجموعه های مرتبط با صنعت مرغ موجب اخراج ۱۲۰ کارگر باسابقه در کشتارگاه دربال شعبه میاندورود شده است.

 

این کارگران از ابتدای سال جاری به دلیل عنوان شده”عدم صرفه اقتصادی” از کار منفصل شده اند و وضعیت بیمه ای و حقوقی مناسبی را ندارند.

 

کارگران این مجموعه تاکنون جلسات و تجمعات متعددی برای تعیین تکلیف خود در مکانهای مختلف برگزار کرده اند اما هنوز کورسویی از حل مشکلات را ندیده اند.

 

اگرچه در ماه های اخیر یک سوم کارگران این شرکت مجددا به کار گیری شده اند اما پرداخته نشدن ۹ ماه حقوق این کارگران و بیکاری در این مدت از گلایه های این قشر است و در روزهای گذشته پرداخته نشدن حق بیمه ۲ ماهه آنان و خطر ایجاد وقفه در سوابق بیمه ای آنان موجب تجمع ۲۰ نفری در مقابل فرمانداری میاندورود شد.

 

کارگران بیکار شده خواهان بازگشت به کار و دریافت حقوق قانونی خود هستند اما از طرف دیگر مسئولان این مجموعه نبود صرفه اقتصادی را دلیل این وضعیت می دانند و این کشمکش ماه هاست که ادامه دارد؛ گویی مرغ کارگران و مسئولان دربال یک پا دارد…

 

شنیده شده نماینده این شرکت با حضور در نشست فرمانداری قول‎هایی برای رسیدگی به این مشکلات داده است اما به نظر میرسد مشکلات اخیر صنعت طیور شامل نوسانات قیمت مرغ و ممنوع الخروج شدن مرغ تولیدی مازندران که نتیجه سیاستهای پر انتقاد مسئولان بوده است تاثیر مستقیم بر برنامه ریزی‎های شرکت‎های فعال عرصه مرغ و بسته بندی طیور و در نتیجه دوام اشتغال کارگران این مجموعه دارد و رفع این مشکل هنوز مرغ کاملا از قفس نپریده نیازمند برنامه مدون دولت است.

 

 

 

 

تابناک