حجت الاسلام تقوی در گردهمایی سراسری فرمانداران و امامان جمعه مازندران گفت: تا جایی که امکان دارد مسئولان باید با مردم همسطح شوند و رنج مردم را درک کرده و با عدالت برخورد کنند تا شعار سال در عمل خود را نشان دهد.

taghavi-aeme jome5

 

 

به گزارش شرق پرس حجت الاسلام سیدرضا تقوی در اجلاسیه مشترک ائمه جمعه و فرمانداران مازندران با عنوان تحقق شعار سال که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد اظهار داشت: مردم و مسئولان باید در جهت تحقق شعار سال تلاش کنند.

 

 

وی با بیان اینکه نامگذاری سالها ذوقی و از باب تفنن نیست افزود: مردم و مسئولان باید درک درستی از نامگذاری سالها داشته باشند.

 

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور متذکر شد: وقتی مسئولان و مجریان دولت با شعار سال به صورت شعاری برخورد می کنند درک نادرستی را به مردم جامعه القاء می کنند و آنان را به سمت شعاری شدن و شعاری عمل کردن سوق می دهند.

 

 

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه بخشی از نامگذاری سالها فرهنگی و بخشی اقتصادی است گفت: همه این موارد مهم در نامگذاری سالها مدنظر مقام معظم رهبری بوده است.

 

 

وی تقویت آرامش روانی و امنیت جامعه، جلوگیری از سوء تفاهم و بدبینی، ایجاد رغبت و همکاری و… را از آثار شعار سال در بین مردم برشمرد و با بیان اینکه بسیاری از مردم در جامعه دچار قرب اجتماعی هستند افزود: هدف مقام معظم رهبری از نامگذاری امسال با عنوان همدلی و همزبانی درگیر کردن مردم با مسائل اجتماعی و همکاری با یکدیگر بوده است.

 

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فرهنگسازی را یکی دیگر از دلائل نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری برشمرد و ابراز داشت: با فرهنگسازی درست مسائل به بطن زندگی مردم برده می شود و جهت گیریها متناسب با امکانات و نیازهای کشور انجام می شود.

 

 

وی با تاکید بر اینکه نباید نسبت به دشمنان جمهوری اسلامی خوشبین بود تصریح کرد: یکی از عوامل ایجاد همدلی، ایجاد حسن ظن و گمان خوب نسبت به یکدیگر داشتن است.

 

 

تقوی به کارگیری کارگزاران نظام را بر اساس معیارهای شایسته سالاری از موارد مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: در جامعه ای که درآمدها یکسان نیست همدلی بسیار سخت ایجاد می شود.

 

 

وی در ادامه افزود: تا جایی که امکان دارد مسئولان باید با مردم همسطح شوند و رنج مردم را درک کرده و با عدالت برخورد کنند تا شعار سال در عمل خود را نشان دهد.

 

 

 

 

مهر