ساداتی مدیرکل حج و زیارت مازندران با بیان اینکه مسئولیت پرواز یکشنبه ساری بغداد را نمی پذیریم افزود: برقراری این پرواز بر خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی و مورد تایید حج و زیارت نیست.

مسئولیت پروازهای یکشنبه ساری- بغداد را نمی پذیریم/ این پرواز مجوز حج و زیارت ندارد

 

 

به گزارش شرق پرس سید حبیب الله ساداتی در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد : براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی تمام سفرها به عتبات عالیات باید با موافقت حج و زیارت و نظارت این سازمان باشد و سایر دستگاه ها هیچ مسئولیتی در قبال این سفرها نخواهند داشت.

 

وی اضافه کرد : این درحالیست که پرواز روز یکشنبه ساری- بغداد با شرکت هواپیمایی فلایت بغداد از سوی بخش خصوصی بدون دریافت مجوز از حج و زیارت راه اندازی شده و ما مسئولیتی نیز در قبالش نخواهیم داشت.

 

ساداتی افزود :عواقب برقراری این پرواز از ساری به بغداد که از سوی بخش خصوصی راه اندازی شد، بر عهده برقرارکنندگان این پرواز خواهد بود.

 

وی اضافه کرد : حج و زیارت استان هیچ گونه پشتیبانی از زائرانی که با این پروازدر خارج از نظارت این اداره کل به عتبات عالیات اعزام می شوند را نخواهد داشت و عواقب بروز مشکل برای زائران نیز متوجه برگزارکنندگانش خواهد بود.

 

مدیرکل حج و زیارت مازندران افزود : مراتب اعتراض خود را به مسئولان رده بالای استانی به خصوص معاون عمرانی استاندار که فرودگاه زیرمجموعه این حوزه قرار دارد، اعلان کردیم و انتظار داریم تا به این وضعیت سامان داده شود.

 

مدیرکل حج و زیارت مازندران افزود :در شرایط فعلی سه پرواز از ساری به بغداد و نجف با تایید حج وزیارت استان برای روزهای شنبه و پنج شنبه انجام می شود و تمام فعالیت این کارگزاران نیز از طریق این اداره کل نظارت می شود.

 

ساداتی افزود :هم اکنون با پروازهای فعلی حدود ۷۰۰ ظرفیت خالی وجود دارد که زائران می توانند از طریق کارگزاران رسمی حج و زیارت نسبت به سفر به عتبات عالیات استفاده کنند.

 

به گفته وی در اعزام زمینی زائران به عتبات عالیات نیز سه هزار ظرفیت خالی وجود دارد که زائران می توانند با ثبت نام اینترنتی به این سفر معنوی اعزام شوند.

 

این مسئول حج و زیارت مازندران گفت : ما مشکلی برای افزایش سفر هوایی به عتبات عالیات نداریم و در صورت تقاضا پروازها نیز می تواند تا ۱۰ پرواز در هفته نیز افزایش یابد.

 

در تماس خبرنگارایرنا با روابط عمومی فرودگاه بین المللی ساری تاکنون مسئولان این فرودگاه اظهارنظری در این زمینه نداشتند و در صورت ارائه اظهارات فرودگاه نظرات آنها نیز برای تنویر افکار عمومی منعکس خواهد شد.

 

هم اکنون با متوقف شدن پرواز عمره مفرده، در هفته سه پرواز از ساری به بغداد و نجف انجام می شود که دو پرواز از طریق شرکت های هواپیمایی داخلی و یک پرواز که در دهه آخر ماه صفر برقرار شده از طریق شرکت فلایت بغداد انجام می شود.