ذاکری از اجرای طرح بزرگ تأمین آب در شهرهای نکا، بهشهر و روستاهای مسیر به‌منظور رفع مشکل کمبود آب خبر داد و خاطرنشان کرد: در صورت تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها، 170 لیتر در ثانیه به میزان توان تأمین آب افزوده می‌شود.

abshorb5

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای شهری مازندران، ذبیح‌الله ذاکری، از حفر و تجهیز یک حلقه چاه و احداث خط انتقال آب به طول ۶۵۰ متر در شهر نکا خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر شرکت آبفای شهری استان، از محل اعتبارات عمرانی نسبت به خرید و حفر چاه با آبدهی ۸۰ لیتر در ثانیه اقدام کرده است.

 

 

 

وی افزود: در حال حاضر خرید لوله برای خطوط انتقال به طول ۶۰۰ متر و پمپ و منصوبات مورد نیاز و عملیات احداث اطاقک و حصارکشی در حال انجام است.

 

 

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران بیان کرد: در سال‌جاری از محل اعتبارات عمرانی، ۳۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و از محل اعتبارات تنش‌آبی نیز ۱۵۰ میلیون تومان به این پروژه اختصاص یافت.

 

 

این مسئول با بیان اینکه تکمیل و بهره‌برداری این طرح، نیاز به ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار دارد، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در ۴۵ روز آینده، این چاه وارد مدار بهره‌برداری شود.

 

 

ذاکری از اجرای طرح بزرگ تأمین آب در شهرهای نکا، بهشهر و روستاهای مسیر به‌منظور رفع مشکل کمبود آب خبر داد و خاطرنشان کرد: در صورت تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۱۷۰ لیتر در ثانیه به میزان توان تأمین آب افزوده می‌شود.

 

 

وی ادامه داد: در این دو شهر حفر و تجهیز یک حلقه چاه با پیش‌بینی آبدهی ۷۰ لیتر در ثانیه، خرید و تجهیز دو حلقه چاه با آبدهی ۱۰۰ لیتر در ثانیه و احداث خط انتقال به طول ۳ هزار و ۲۰۰ متر و عبور از دو دهنه رودخانه به عرض مجموع ۲۲۰ متر در دست اقدام است.

 

 

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران با بیان اینکه تاکنون خرید زمین برای حفر یک حلقه چاه و خرید لوله و اتصالات مورد نیاز انجام شده است، تصریح کرد: برای اجرای این طرح‌ها، یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

 

 

وی یادآور شد: در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز به مبلغ ۲ میلیارد تومان، این طرح‌ها در شش ماه به بهره‌برداری می‌رسد.