جهانگیری معاون اول رئیس جمهور همچنین گفت: بعد از لغو تحریم‌ها هزینه‌هایی که بر اقتصاد کشور وارد می‌شد، کاهش یافته است که این فرصت دیگری در اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

 

 

شرق پرس: معاون اول رئیس جمهور گفت: سال ۹۴ سال سختی بود و با وجود تمام سختی‌ها این سال را سپری کردیم و مردم بیش از دولت این فشارهای اقتصادی را تحمل کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رییس جمهور، اسحاق جهانگیری در آیین غبار روبی گلزار شهدا که با حضور استاندار کرمان، فرماندار سیرجان، مسئولان شهرستان سیرجان و جمعی از مردم این شهرستان برگزار شد، تصریح کرد: سال گذشته علاوه بر تحریم ها، با افت قیمت نفت نیز روبرو بودیم؛ لذا تدبیر دولت یازدهم این بود که اوضاع اقتصادی کشور متلاطم نشود و به فضل خداوند این مهم حاصل شد.

 

وی با بیان اینکه سال ۹۵ را با انرژی مضاعف آغاز کرده‌ایم، گفت: امسال از چند جهت سال خوبی برای کشور خواهد بود زیرا اقتصاد مقاومتی وارد مرحله اجرا شده است.

 

وی اقتصاد مقاومتی را سیاست‌های عالمانه و حکیمانه‌ای در مسیر رشد کشور دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری ابلاغ کننده سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی هستند و به همین دلیل امسال را به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کرده‌اند که دستاوردهای آن باید موجب رشد و رونق اقتصادی و اشتغال زایی می‌شود.

 

دکتر جهانگیری به مذاکرات هسته‌ای و برجام نیز اشاره و بیان کرد: در سال گذشته برجام به نتیجه رسید و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران لغو شد؛ البته لغو این تحریم‌ها به معنای پایان دشمنی‌ها نیست.

 

وی به دستاوردهای برجام نیز اشاره و عنوان کرد: تا بهمن ماه سال گذشته یک میلیون و سیصد هزار بشکه نفت می‌توانستیم صادر کنیم اما طی دو ماه بعد از تحریم‌ها روزانه دو میلیون و دویست هزار بشکه نفت صادر کردیم.

 

معاون اول رئیس جمهور همچنین گفت: بعد از لغو تحریم‌ها هزینه‌هایی که بر اقتصاد کشور وارد می‌شد، کاهش یافته است که این فرصت دیگری در اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

 

وی به برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه نیز اشاره و بیان کرد: مردم در این انتخابات خون تازه‌ای را بر پیکره نظام وارد کردند و روحیه مضاعفی به مدیران بخشیدند.

 

وی به ناامنی‌های منطقه اشاره کرد و گفت: امروز کانون امن منطقه، ایران است که باید قدردان نیروهای مسلح باشیم.

 

وی تأکید کرد: ایران اسلامی امروز به درجه‌ای از قدرت رسیده است که همه قدرتمندان جهان معتقدند برای امن شدن منطقه خاورمیانه، تنها ایران است که می‌توان نقش موثری را ایفا کند.

 

وی افزود: اگر نیروهای مسلح ایران به موقع وارد عمل نشده بودند هم اکنون بغداد و سوریه در اختیار داعش بود.

 

دکتر جهانگیری اضافه کرد: داعش را برای نابودی ایران ایجاد کردند اما امروز ایران امن‌ترین کشور منطقه است و مسببان ایجاد داعش با ناامنی مواجه هستند.

 

وی ادامه داد: سال ۹۵ به یقین سال رونق اقتصادی خواهد بود و دولت تدبیر و امید با تمام قدرت به صحنه خواهد آمد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم شریف و متدین سیرجان همیشه در همه صحنه‌ها پشتیبان انقلاب اسلامی بوده‌اند و مسئولان شهرستان باید به مردم این شهرستان بیش از پیش خدمت کنند.

 

در ابتدای این آیین فرماندار سیرجان نیز با اشاره به راه اندازی کارگروه اقتصاد مقاومتی به دستور استاندار کرمان، گفت: با بکارگیری طرح مثلث توسعه اقتصادی که از ایده‌های ابتکاری استاندار کرمان است؛ موفق شدیم در این شهرستان ۲۷۰ میلیارد تومان از توان بخش خصوصی استفاده کنیم که این میزان، ۶۰ برابر بودجه شهرستان است.

 

در پایان این مراسم، معاون اول رئیس جمهور ضمن شرکت در آیین غبار روبی و گلباران قبور مطهر شهدا؛ بر مزار برادران شهید خود، یعقوب و محمد جهانگیری حاضر و با قرائت فاتحه به مقام شهدای دوران دفاع مقدس ادای احترام کرد.