اصغری مدیر آموزش و پرورش بهشهر گفت: به دلیل تعداد کم دانش آموزان و یا کمبود نیرو در برخی مدارس شهرستان، معلم تربیت بدنی به آن مدارس تعلق نمی گیرد.

معضلی بنام "نبود معلم ورزش" در برخی مدارس بهشهر

 

به گزارش به گزارش شرق پرس(شرق مازندران)، زنگ ورزش برای دانش آموزان برخلاف آنچه به ظاهر به نظر می آید بسیار مهم و حیاتی است. چراکه سلامت, شادی و نشاط و ایجاد انگیزه, نسل آینده در گرو جدی گرفتن و توجه به تربیت بدنی در سنین رشد و دانش آموزی است.

 

در اینباره قربانعلی اصغری در جلسه اقماری کارشناسان تربیت بدنی منطقه یک آموزش و پرورش مازندران که با حضور ساداتی معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در سالن اجتماعات آموزش و پرورش بهشهر برگزار شد، اظهار کرد: شاید تربیت بدنی در نگاه سطحی به عنوان یک درس ساده است که به آن اهمیت داده نشده و سبک شمرده می شود اما با نگاه کردن به دانش آموزان در ساعات ورزش که حساسیت خاصی به این کلاس دارند نشان دهنده اهمیت و علاقمندی دانش آموزان به این درس است و همچنین احساس سرزندگی و شادابی که در این ساعات سپری می کنند در چهره دانش آموزان مشهود است.

 

 وی افزود: دانش آموزان می توانند در حین ورزش کردن بسیاری از درس های زندگی مانند اعتماد به نفس، مهارت های اجتماعی، سازگاری و عزت نفس که شاید در سرفصل دروس دیگر وجود نداشته باشد را بیاموزند.

 

به گزارش ایسنا, مدیر آموزش و پرورش بهشهر با بیان اینکه به دلیل کمبود نیرو یا تعداد کم دانش آموزان در برخی مدارس شهرستان بهشهر، معلم تربیت بدنی به آن مدارس تعلق نمی گیرد، پیشنهاد کرد: معلمانی که دبیر تربیت بدنی نیستند آموزش داده شوند و یا بودجه ای برای این بخش تخصیص یابد تا این ضعف برطرف شود و به نوعی سیاست های تربیت بدنی آموزش و پرورش را ابلاغ کنید که معلمان دیگر بتوانند نماینده تربیت بدنی در مدارسی که دبیر ورزش وجود ندارد، باشند و نباید مدارس فاقد دبیر ورزش را در این وضعیت رها کرد زیرا بسیاری از فواید و مزایای ورزش بر جسم و روان دانش آموزان را در این مدارس از دست می دهیم.