شوقی علام مفتی مصری گفت: تشکیلات (تکفیری صهیونیستی) داعش پنجاه آیه از قرآن کریم را اشتباه تفسیر و از آن استفاده کرده است.

 

 

شرق پرس: شوقی علام مفتی مصر گفت: گروه تروریستی داعش تفسیری اشتباه از پنجاه آیه قرآن کریم ارائه و از آن استفاده کرده است.

انتخاب به نقل از پایگاه خبری «عربی ۲۱» گزارش داد؛ شوقی علام مفتی مصر گفت: «پیام اسلام، رحمت و مهربانی برای جهانیان است اما اکنون با این ویرانی ها و خرابکاریها و ترس و وحشت ناشی از عملیات تروریستی در همه جهان که به اسلام نسبت داده می شود و رنج و محنت مسلمانان از تبعات این عملیات، دیگر خبری از رحمت و مهربانی نیست».

به نوشته این پایگاه وی افزود: تشکیلات (تکفیری صهیونیستی) داعش پنجاه آیه از قرآن کریم را اشتباه تفسیر و از آن استفاده کرده است.

بر پایه این گزارش، روزنامه «المصری الیوم» سخنان مفتی مصر را که در میزگردی فرهنگی تحت عنوان «شیوه و رویکرد الازهر در تصحیح مفاهیم اشتباه» مطرح شده، نقل کرد و نوشت: شوقی علام گفت: الازهر راه را برای مردم روشن و پیام اسلام را ابلاغ می کند» . وی افزود: هیچ فارع التحصیلی از الازهر وجود ندارد که تروریست باشد.

علام گفت: «پیگیری کننده افکار تندروها در می یابد که توجیهات آنها (تندروها) با رویکرد الازهر شریف و شریعت اسلام هیچ مطابقتی ندارد برای اینکه رویکرد الازهر به منظور تحقق منافع مردم در زمان حال و آینده و در دنیا و آخرت تبیین شده است». وی تصریح کرد: الازهر در هدف و غایت خود به منزله پیام اسلام در جهان است و ابزاری است از ابزارها که این رویکرد علمی را به جهان منتقل می کند».

 

مفتی مصر در ادامه گفت: آمارهایی را مرکز صدور فتوا صادر کرده که بر اساس آن، گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش تفسیری اشتباه از پنجاه آیه قران کریم ارائه و از آن استفاده کرده داده است که غیر از تفسیر ارائه شده از سوی الازهر شریف است. وی افزود: مسلمانان، متمدن هستند و این چیزی است که از الازهر شریف آموختیم و برگرفته از سنت پیامبر اکرم (ص) است. بنابراین اسلام پیرامون سه محور می چرخد، سازندگی، آبادانی و تمدن.