اوحدی رییس سازمان حج و زیارت و عدنان محمود سفیر سوریه در تهران امروز با یکدیگر دیدار و تفاهم‌نامه دو کشور درباره از سرگیری اعزام زائران ایرانی به سوریه را پیگیری کردند.

 

 

شرق پرس:  «سعید اوحدی»، رییس سازمان حج و زیارت ایران و «عدنان محمود»، سفیر سوریه در تهران، در نشست امروز موضوع تفاهم‌نامه دو کشور مبنی بر از سرگیری اعزام زائران ایران به کشور سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

 

اوحدی در این دیدار، روابط دو کشور را عمیق و ناگسستنی توصیف کرد و افزود: توسعه روابط کشورها معمولا در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی شکل می‌گیرد، اما عمق رابطه ایران با کشور دوست و برادر سوریه در خون فرزندان دو ملت ریشه دوانده است.

 

او در این دیدار به سفر هیأت ایرانی پیش از موسم حج به سوریه اشاره کرد و آن سفر را مفید و موثر خواند و در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده میان دو کشور مبنی بر از سرگیری اعزام زائران ایرانی به سوریه گفت: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت از این موضوع استقبال می‌کنند و مردم ایران از سرگیری این سفر را از سازمان حج دنبال می‌کنند که البته آغاز این سفر مستلزم اجرای تمهیدات امنیتی و اطمینان از تأمین امنیت زائران است.

 

اوحدی همچنین به دیدار مسؤولان ایرانی در سفر اخیر با نخست وزیر و رییس شورای امنیت سوریه اشاره کرد و افزود: امیدوارم با نهایی شدن پیوست امنیتی سفر زائران ایرانی به آن کشور، زمینه اجرای این سفر زیارتی فراهم شود.

 

رییس سازمان حج سپس به فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولان نظام جمهوری اسلامی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم و امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و بیانات معظم‌ُله را راهگشا و تأثیرگذار در تحولات پیش رو در منطقه دانست.

 

«عدنان محمود»، سفیر سوریه در تهران نیز در این دیدار از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت جمهوری اسلامی ایران و ملت شریف ایران از ملت سوریه تشکر و قدردانی کرد و گفت: مسؤولیت پیگیری اجرای تفاهم‌نامه میان دو کشور مبنی بر از سرگیری اعزام زائران ایرانی به سوریه به اینجانب محول شده است.

 

او ابراز امیدواری کرد که با شرایط و تحولات اخیر سوریه زمینه اجرای تفاهم‌نامه و تأمین امنیت زائران فراهم شود تا زائران با سهولت و آرامش بتوانند برای زیارت حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) راهی سوریه شوند و از این طریق روابط دو کشور نیز عمق بیشتری پیدا کند.

 

عدنان محمود اعلام آمادگی کرد تا هرچه سریع تر موضوع را با جدیت دنبال کند.

 

سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت در رأس هیأت ایرانی پیش از موسم حج امسال سفری به سوریه داشت که در این سفر تفاهم‌نامه از سرگیری اعزام زائران زائران ایرانی به کشور سوریه امضا شد. این سازمان امیدوار است با تأمین تمهیدات امنیتی، شرایط عزیمت زائران به کشور سوریه در آینده نزدیک فراهم شود./ایسنا