مناظره دوم میان رئیس ستادهای 4 نامزد رئیس جمهوری در استان مازندران بازهم با غیبت دو نماینده برگزار نشد که موجب اعتراض خبرنگاران شد...

 

 

به گزارش شرق پرس, علیرغم هماهنگی های قبلی و دعوتنامه های رسمی, برای دومین بار دو نماینده از ۴ ستاد کاندیدای رئیس جمهوری مستقر در استان مازندران در مناظره حاضر نشدند تا عملا این جلسه به نشست خبری همراه با پرسش و پاسخ تبدیل شود.

 

پس از آنکه هفته گذشته, مناظره به میزبانی دفتر خبرگزاری ایرنا (نزدیک به دولت) با عدم حضور نریمان رئیس ستاد روحانی, برگزار نشد امروز نیز این مناظره به میزبانی دفتر خبرگزاری فارس با عدم حضور مجدد نریمان و امین یاوری رئیس ستاد قالیباف, از رسمیت افتاد و به جلسه نشست خبری نمایندگان دو کاندید حاضر تبدیل شد که این بی توجهی با اعتراض خبرنگاران و مدیران رسانه های استان مازندران همراه بود.

 

مناظره استان مازندران: غیبت نریمان و امین یاوری مناظره ای که تبدیل به نشست خبری شد

 

حجت الاسلام نبویان رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی در مازندران در پاسخ به خبرنگاران حاضر در این نشست گفت : سفرهای استانی دولت روحانی بسیار پرهزینه است و یک سوم وقتی که برای مردم می‌گذارند در اکثر حوزه‌های توانایی ندارند به‌ویژه در حوزه سیاست خارجی ناکارآمدی جدی دارند و تنها به مردم پرخاشگری می‌کنند و این نشان‌دهنده این است این دولت دستش خالی است و یا ترس داشته است.

 

وی در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به سئوالی درباره نگرانی ها از دیوارکشی ها در جامعه پس از روی کار آمدن دولت رئیسی, گفت: باید دیوار بین اختلاس‌گران و مردم زده شود. وزیری که نزدیک به هزار میلیارد تومان سرمایه دارد آیا از راه حلال بود است؟ اظهار این مسئله دختر مظلوم وزیر آموزش و پرورش که بیکار بوده و اقدام به واردات تولید پوشاک کرده است، درست است؟ گفت: افرادی که طرفدار  دیوارکشی و اعدام بودند از دوستان شما بودند و در  ۲۴ تیرماه سال ۵۹ جمله روحانی این است برای عبرت، اعدام‌ها در محل نماز جمعه  و دانشگاه باشد.

 

رئیس ستاد انتخابات رئیسی در مازندران با اشاره به اینکه دولت پاسخی برای عملکرد چهارساله ندارد و دست‌اندازی۳ هزار میلیاردی خاوری از صندوق فرهنگیان به ۸ هزار میلیارد تومان رسید، تصریح کرد: اختلافات طبقاتی توزیع غیرعادلانه ثروت کشور، دسترسی غیرعادلانه اطلاعات مربوط به کشور و مشکل بیکاری از مسائلی است که اختلاف طبقاتی ایجاد می‌کند.

 

نبویان در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چه نمره‌ایی به دولت فعلی و دولت سابق می‌دهید، گفت: به هشت سال دولت احمدی‌نژاد ۸۰ درصد نمره مثبت می‌دهم و به دولت روحانی برعکس ۲۰ درصد نمره مثبت می‌دهم.

 

مناظره استان مازندران: غیبت نریمان و امین یاوری مناظره ای که تبدیل به نشست خبری شد

 

محمدعلی مینایی‌فر رئیس ستاد انتخابات آقامیرسلیم در مازندران در پاسخ به سئوال خبرنگاران با بیان اینکه دولت  به دنبال سرمایه‌گذاری آمریکایی در کشور بود، گفت: نه تنها زمینه سرمایه‌گذاری فراهم نشد بلکه تحریم‌ها برعلیه کشور بیشتر شده است.

 

 وی با اشاره اینکه امکان ایجاد اشتغال نیست،اضافه کرد: تسهیلات بانکی در غالب ۱۸ درصد پرداخت می‌شود ولی به صورت عملیاتی مردم سود بیش از ۲۶ درصد پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: دریافت مالیات یکی از معضلات جدی است، فردی که سال گذشته مالیات پرداخت می‌کرد بدون بررسی از وضعیت واحد تولیدی مطالبه دریافت مالیات دارند و تولیدکنندگان و اصناف امروز به مرز ورشکستگی رسیدند، امروز تولیدکننده در کشور مجازات اقتصادی می‌شود.

رئیس حزب موتلفه مازندران با اعلام اینکه قرار بود بخشی از درآمد یارانه‌ها در اختیار تولید قرار گیرد که انجام نشد، در دولتآقامیرسلیم توجه به واحدهای ورشکسته در دستور کار است، ادامه داد: تولید دانش محور در کشور وجود ندارد،خارجی‌ها فقط به دنبال بازار در کشور بود، ما باید در داخل خودمان پژوهش را رشد بدهیم، آقامیرسلیم یکی از فرهیختگان دانش موتوری هستند، امروز در کارخانه واحدی وجود دارد که موتور دیزلی تولید می‌کند.

 

مینایی فر در بخش دیگری از پاسخ به سئولات رسانه های مازندران در ارتباط با بحث پوپولیست بودن که این روزها توسط کاندیدا دولت علیه کاندیدای رقیب مطرح می‌شود، افزود: مردم ما تحت شعار خاصی در صحنه قرار نمی‌گیرند، مطرح کنندگان این موضوع به مردم توهین می‌کند، اگر دولت جوابگو نیست، به اتهام پوپولیست بودن خطاب می‌کند و ما تجربه دموکراسی را در پیش گرفتیم، مردم هر روز آشنا با شعارها و شخصیت‌ها و درست‌تر انتخاب می‌کنند.

 

وی در پاسخ به سئؤال یک رسانه در ارتباط نمره‌ای که عملکرد روحانی و احمدی نژاد می‌دهید، بیان کرد: دولت روحانی به شعارهای پایند نبود، حل مشکل را در برجام می‌دانست و نمره ۱۵۵  درصدی به عملکرد دولت می‌دهم اما پنجاه درصد عملکرد دولت احمدی‌نژاد را قبول دارم.

 

رئیس حزب موتلفه مازندران در ارتباط با بحث ترویج موسیقی و کنسرت، افزود: اسلام بیشتر از همه ادیان نشاط دارد، نشاط اسلامی در جامعه باید تقویت شود.