معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان نکا افزود: اهداف برگزاری این المپیادها ایجاد رقابت سالم علمی در راستای کسب رتبه‌های برتر، کشف استعدادهای دانش‌آموزان و نخبه‌یابی، تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان و شناسایی ظرفیت‌های مختلف علمی است.

موفقیت 30 دانش آموز نکایی در راهیابی به مسابقات المپیاد کشوری

 

به گزارش شرق پرس معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش نکا از درخشش دانش‌آموزان نکا و راهیابی به مسابقات المپیاد علمی کشوری خبر داد.

 

 

مرتضی صدری در گفت‌وگو با  فارس در شهرستان نکا گفت: با برگزاری مسابقات علمی در بهمن‌ماه سال گذشته و اعلام نتایج در اواخر اسفندماه، ۳۰ نفر از دانش‌آموزان شهرستان نکا به مرحله کشوری بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی راه یافتند.

 

وی اظهار کرد: از این تعداد پذیرفته‌شده و راه‌یافته به مرحله دوم المپیاد علمی، ۲۱ نفر در رشته ادبی، هفت نفر در رشته شیمی و دو نفر در رشته زیست‌شناسی هستند که به عنوان برگزیدگان به مرحله دوم این المپیاد که در تاریخ ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت برگزار خواهد شد، راه یافتند.

 

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان نکا افزود: اهداف برگزاری این المپیادها ایجاد رقابت سالم علمی در راستای کسب رتبه‌های برتر، کشف استعدادهای دانش‌آموزان و نخبه‌یابی، تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان و شناسایی ظرفیت‌های مختلف علمی است.

 

صدری تصریح کرد: در رشته ادبی فاطمه‌زهرا آرست، مریم ابراهیمی‌ارمی، مصطفی احمدیان، سیدمحسن بابایی‌بهزادکلا، امیرحسین بامتی‌طوسی، محمدرضا پودینه، ساجده پیام، محمدمهدی حسن‌پوربریجانی، محمدحسین حسینی‌گلوردی، سیدعلی حسینی‌نوذری، محدثه خیری، امیررضا دوستدارزرندینی، زهراراستگوچلمردی، مصطفی رضایی‌سیاه‌چناری، سیدمحمدجواد ساداتی‌بالادهی، مهدی طالبی‌اطربی، معصومه علیجانی، محبوبه فدایی‌نیا، هانیه فضلی، محمدحسین کوثری و امیرحسین یحیی‌پور موفق به راه‌یابی به مرحله دوم این المپیاد شدند.

 

وی ادامه داد: در رشته شیمی هم مصطفی احمدیان، شیوا خوش‌رو، عباس عالیشاهی، اسماعیل فتح‌اللهی، سپیده قریب‌طزره، محمد کابلی و سیده‌فاطمه مهدی‌پور و در رشته زیست‌شناسی؛ عباس عالیشاهی و سیده‌سعیده موسوی‌چمانی از راه‌یافتگان به مرحله دوم المپیاد علمی کشوری هستند.

 

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان نکا خاطرنشان کرد: مرحله اول آزمون المپیادهای علمی کشور سال تحصیلی ۹۴-۹۳ در هفت رشته ریاضی، شیمی، نجوم و اخترفیزیک، کامپیوتر، فیزیک، زیست‌شناسی و ادبی در بهمن‌ماه سال تحصیلی ۹۴-۹۳ و با شرکت دانش‌آموزان علاقه‌مند در شهرستان نکا همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

 

وی ادامه داد: آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی کشور نیز در روزهای پانزدهم تا هیجدهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۴ براساس جدول زمان‌بندی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود.

 

صدری اظهار کرد: پذیرفته‌شدگان مرحله اول در آزمون مرحله دوم که به صورت نیمه‌متمرکز در مرکز استان‌ برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد و از میان تمامی شرکت‌کنندگان کشور، حدود ۳۰۰ نفر(در هفت المپیاد) به دوره ویژه آموزش تابستانی راه می‌یابند.

 

 دوره ویژه این مسابقات در تابستان امسال در محل باشگاه دانش‌پژوهان جوان (در تهران) برگزار می‌شود.