پیکر شهدای غواص خط شکن عملیات کربلای 4 در شرق مازندران و روز هجدهم مرداد در گلوگاه، خلیل شهر، بهشهر، رستمکلا، نکا و میاندرود تشییع خواهند شد.

میزبانی و تشییع 6 شهید غواص خوشنام در شهرستان بهشهر

 

 

 

به گزارش شرق پرس محمدتقی نورزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این ۶ شهید غواص یک شهید غواص شهید حسینعلی بالویی شناسایی شده است و ۵ شهید گمنام خوشنام در این شهرستان با حضور گرم و پرشور مردم تشییع و خاکسپاری می شوند.

 

 

وی با اعلام اینکه از ۵ شهید خوشنام، ۳ شهید در اردوگاه عباس آباد بهشهر، ۲ شهید در خلیل شهر و شهید غواص بالویی در بهشت فاطمه (س) دفن می شوند، افزود: مراسم استقبال از شهدای غواص مازندران در بهشهر ۱۸ مرداد ماه و مراسم تشییع پیکرهای پاک آنان ۲۳ مردادماه برگزار می شود.

 

فرماندار بهشهر با تاکید بر برنامه ریزی درست فرهنگی و پشتیبانی برای برگزاری مراسم استقبال و تشییع مناسب شهدای غواص افزود: همه شهدا بر ما حق بزرگی دارند و باید در این رابطه با تمام توان وارد شده و تشییع پیکرهای پاک شهدا با برنامه ریزی درست انجام شود.

 

نورزاد گفت: برپایی ایستگاه های صلواتی، نصب بنر و تراکت در سطح شهر، میزبانی مساجد برای استقبال از پیکرهای شهدا و تبلیغات محیطی برای حضور پرشور مردم در این مراسم با شکوه از برنامه های مهم در دست اقدام ما برای این ایام است.

 

شهرستان ۱۶۰ هزارنفری بهشهر در شرق مازندران واقع شده است و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

 

بر اساس برنامه زمانبندی شده تشییع پیکر شهیدان غواص در استان مازندران از پانزدهم مرداد با ورود پیکر ۳۰ شهید به شهرستان رامسر آغاز می شود .

 

پیکر این شهدا در روز پانزدهم مرداد ماه در شهرهای رامسر ، تنکابن و عباس آباد، شانزدهم در شهرهای چالوس، نوشهر، نور و محموآباد، هفدم مرداد در شهرهای بابلسر، بابل و آمل ، قائمشهر، سیمرغ، جویبار، سوادکوه و شیرگاه و هجدهم مرداد در گلوگاه، خلیل شهر، بهشهر، رستمکلا، نکا و میاندرود، شب نوزدهم مرداد مراسم استانی وداع با شهدا و در روز بیستم تمامی شهدا در شهر ساری تشییع و پس از برگزاری مراسمی در محل پارک موزه مرکز استان مازندران به ۱۰ شهرستان برای خاکسپاری منتقل می شوند.