در جلسه امروز میشل عون در دور اول رای‌گیری ۸۴ رای به دست آورد و کار به دور دوم رای گیری کشید. در دور دوم رای گیری پس از سه بار رای انداختن که دو بارش مخدوش اعلام شد، عون توانست ۸۳ رای لازم برای ریاست جمهوری را به دست آورد.

 

شرق مازندران: میشل عون، هم‌پیمان جریان مقاومت لبنان، امروز (دوشنبه) از سوی پارلمان این کشور به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور لبنان انتخاب شد.

 

به گزارش ایسنا, پارلمان لبنان پس از دو سال و نیم بالاخره امروز  با حضور تمام ۱۲۷ نماینده از ۱۲۸ نماینده پارلمان به حدنصاب رسید و در یک رای‌گیری مخفی در دور دوم، ژنرال میشل عون به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد تا به طولانی‌ترین دوره خالی ماندن پست حساس ریاست جمهوری در تاریخ این کشور، پایان داده شود.

 

در جلسه امروز میشل عون در دور اول رای‌گیری ۸۴ رای به دست آورد و کار به دور دوم رای گیری کشید. در دور دوم رای گیری پس از سه بار رای انداختن که دو بارش مخدوش اعلام شد، عون توانست ۸۳ رای لازم برای ریاست جمهوری را به دست آورد. در دور دوم رای گیری نیم بعلاوه یک رای (۶۵ رای) برای انتخاب رئیس جمهوری کافی بود.

 

در دور دوم رای گیری علاوه بر ۸۳ رای عون، ۳۶ رای سفید و ۶ رای باطله نیز به صندوق انداخته شد.

 

از ۲۴ می ۲۰۱۴ که دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان، رئیس جمهوری سابق لبنان به پایان رسید پارلمان این کشور در میان اختلافات جریان‌های سیاسی و بده بستان‌های قدرت‌های خارجی ۴۵ بار تشکیل جلسه داد اما در تمام این مدت نتوانست به حدنصاب لازم برای انتخاب رئیس جمهوری دست یابد.