نخستین نشست کتاب‌خوان در نکا، با معرفی بیش از 10 کتاب توسط فعالان حوزه کتاب در نکا برگزار می‌شود

نخستین نشست کتاب خوان در نکا برگزار می شود 

 

 

به گزارش شرق پرس سکینه‌خاتون مهدوی امروز در گفت‌وگو با فارس در شهرستان نکا با بیان اینکه هشتمین نشست استانی به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده «کتاب‌خوان» در استان مازندران و نخستین نشست کتاب‌خوان در نکا، با معرفی بیش از ۱۰ کتاب توسط فعالان حوزه کتاب در نکا برگزار می‌شود، اظهار کرد: این نشست‌ها با هدف ترویج و تبلیغ کتاب‌خوانی در سطح جامعه و نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی و هدایت فرهنگ عمومی جامعه به این سمت، یک‌شنبه ۱۰ آبان‌ماه در پژوهش‌سرای ابوریحان بیرونی نکا برگزار می‌شود.

 

 

وی با اعلام اینکه در این دوره از نشست‌های کتاب‌خوان، مسئولان شهرستانی همچون امام جمعه نکا، فرماندار و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و… به ارائه کتاب می‌پردازند، افزود: علاوه بر مسئولان از حضور کتاب‌داران، نویسندگان، اساتید کتاب‌داری و فعالان حوزه کتاب در نکا نیز در این نشست برای ارائه کتاب خوانده شده، استفاده می‌شود.

 

 

رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان نکا با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه در رشد فرهنگی و هدایت فرهنگ عمومی جامعه تاثیرگذار است، یادآور شد: امیدواریم با نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه، گام‌های مهمی برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه برداشته شود.

 

 

مهدوی ادامه داد: در این سلسله نشست‌ها که تاکنون هفت نشست در سطح استان برگزار شد، هر یک از ۱۰ نفر معرفی شده برای ارائه کتاب خوانده شده، به مدت چند دقیقه به ارائه گزارشی از کتابی که مطالعه کرده‌اند، می‌پردازند.

 

 

وی با اشاره به نهادینه کردن کتاب‌خوانی در زندگی آحاد جامعه تصریح کرد: باید متناسب با نیازسنجی مردم در جامعه به امر کتاب‌خوانی پرداخته شود تا برای رشد فرهنگی جامعه گام برداریم که در همین راستا نیز توسعه کتابخانه‌ها در نقاط مختلف روستایی در دستور کار قرار گرفته است تا همه افراد جامعه در راستای نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی سهیم باشند.

 

 

رئیس اداره کتابخانه عمومی نکا با تاکید بر اینکه باید نوجوانان و جوانان را به سمت مطالعه، تشویق و ترغیب کرد یادآور شد: تنها نگاه صرف به مقوله مطالعه نمی‌تواند در جهت رشد مطالعه و افزایش سرانه مطالعه در کشور کارساز باشد بلکه باید انگیزه کتاب‌خوانی را افزایش دهیم تا فرد علاوه بر مطالعه کتاب درسی، به مطالعه کتاب‌های دیگر نیز تمایل نشان دهد.

 

 

مهدوی‌ با تاکید بر نهادینه کردن اهمیت و ضرورت مطالعه در جامعه و در بین اقشار مختلف افزود: زمانی کتاب در جامعه جایگاه خود را می‌یابد که اهتمام به فرهنگ کتاب‌خوانی نیز وجود داشته باشد که باید در این راستا تلاش بیشتری از سوی خانواده‌ها و مسئولان فرهنگی انجام شود.

 

 

 وی همچنین با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در سطح کشور و در راستای آن در استان مازندران و شهرستان نکا، گفت: امیدواریم با برگزاری این نشست‌ها و ترغیب افراد مختلف جامعه به امر کتاب‌خوانی، گامی موثر در راستای افزایش سرانه مطالعه در جامعه برداشته شود.