سومین نشست هماهنگی ستاد اعتکاف با حضور جمعی از مسئولان به جهت هماهنگی و آمادگی ایام اعتکاف در شهرستان گلوگاه برگزار شد.

نشست هماهنگی ستاد اعتکاف در شهرستان گلوگاه برگزار شد

 

به گزارش شرق پرس به نقل از  روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه، حجت الاسلام حسینعلی فعّالی رییس این اداره در نشست هماهنگی ستاد اعتکاف که در دفتر وی برگزار شد اعتکاف را فرصتی برای درگیری مردم با خودشان دانست و گفت: مبلغان و سخنرانان در ایام برگزاری مراسم اعتکاف از سخنرانی های غیر مرتبط و خارج از وقت پرهیز کرده و مردم را به تفکر و بررسی اعمال خود در طول سال دعوت کنند.

 

مسئول ستاد اعتکاف شهرستان گلوگاه ، افزود: مبلغان و مداحان باید در این فرصت احکام و آداب اعتکاف و مباحث اعتقادی و گفتمان های دینی را به افراد معتکف به روشنی بیان کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ، تصریح کرد: زمان آن رسیده تا معتکفان با درک درست از این ایام به نبرد با خود بپردازند.

 

حجت الاسلام فعّالی ابراز داشت : امیدواریم در مراسم اعتکاف پیش رو مبلغان و سخنوران با وقت‌شناسی معتکفان را به خلوت با خود و اصلاح و خودسازی دعوت کنند.

 

مسئول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی شهرستان گلوگاه ، اذعان داشت : حضرت علی (ع) به عنوان مخلص‌ترین عابد الهی از هر فرصتی برای عبادت خداوند و راز و نیاز با معبود استفاده می‌کرد تا بتواند به تقویت روحی و عبادی خود کمک کند.

 

وی اعتکاف را سند حضور جامعه در فضای دینی دانست و افزود: حضور داوطلبانه معنوی مردم با انگیزه الهی حکایت از ایمان قوی آنان دارد و سبب ناامیدی دشمنان می‌شود.

 

فعّالی با اشاره آثار و برکات اعتکاف، اظهار داشت: قبل از شرکت در اعتکاف، آگاهی از آثار، برکات و حقیقت اعتکاف، سبب افزایش رغبت به آن خواهد شد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ، اعتکاف را فرصتی ارزشمند برای خودسازی خواند و تصریح کرد: اعتکاف درس بزرگ خودسازی را به انسان می دهد و اهمیت آن به بعد فردی بودن است که باید حفظ شود،انسان در این مراسم معنوی خود را پیدا و به خودسازی می پردازد.

 

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ،گفت : افرادی که در برگزاری اعتکاف تلاش می‌کنند از ثواب و اجر اخروی آن بهره‌ می برند.

 

حجت الاسلام فعّالی ابراز داشت : اعزام مبلغ، توزیع بسته های فرهنگی بین معتکفان، برگزاری گفتمان های دینی به صورت پرسش و پاسخ، تأمین امام جماعت مساجد، هماهنگی با ادارات برق، آب و همچنین نیروی انتظامی جهت تأمین امنیت معتکفان و تهیه و توزیع فرم های مخصوص ثبت اطلاعات معتکفان به منظور ارائه آمار دقیق از حضور آنان در این مراسم معنوی از جمله برنامه های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه  در ایام اعتکاف می باشد .