مسئول اطلاع رسانی پویش مردمی حامیان حیوانات میانکاله با اعلام آغاز فعالیت رسمی این گروه گفت: این نشست با هدف اعلام موجودیت و اعلام برنامه های این پویش مردمی برگزار شد.

 

 

 

به گزارش شرق پرس جلسه “پویش مردمی حامیان حیوانات” با هدف دستیابی به راه حل برای ساماندهی و جلوگیری از اتلاف سگ های بی سرپرست در منطقه دهستان میانکاله برگزار شد.

 

مسئول اطلاع رسانی این پویش با اعلام آغاز فعالیت رسمی این گروه به مهر گفت: این نشست با هدف اعلام موجودیت و اعلام برنامه ها و فعالیت های آتی خود به مدیران و مسئولان مرتبط با اجرای طرح اتلاف سگ ها در منطقه میانکاله، برگزار شد.

 

حر منصوری عبدالملکی ادامه داد: این گروه تمام توان و تلاش خود را به کار می گیرد تا در کنار جلوگیری از اتلاف سگ ها و جانوران سالم و یا قابل درمان، از هر گونه ایجاد مشکل و خطراتی که ممکن است به واسطه حضور این حیوانات برای شهروندان ساکن دهستان میانکاله پیش بیاید نیز جلوگیری کنند.

 

دیدبان طبیعت میانکاله در پایان تاکید کرد: اقدامات این مجموعه بر فعالیت های پیشگیرانه استوار خواهد بود.

طرح اتلاف سگ ها چند سالی که در سراسر کشور اجرا می شود. این طرح فارغ از کشتار حیوانات بی سرپرست گاه حواشی فاجعه آمیزی هم با خود همراه داشته است.

 

کشتار سگ‌ها با تزریق اسید یا وضعیت شکنجه بار نگهداری این حیوانات در یکی از پناهگاه های سگ گیلان و همچنین کشتن سگ های دارای شناسنامه و صاحب در گلستان از موضوعاتی بود که واکنش جدی افکار عمومی و رسانه‌ها را به دنبال داشت.

 

تجمیع توان مردمی و کمک نیروهای اجتماعی برای پایان دادن به این طرح، همچنین اعلام آمادگی گروه ها و طیف های مختلف حامیان حقوق حیوانات برای زنده گیری و احداث پناهگاه ها و درمان سگ های بی سرپرست دیگر دلیلی برای اجرای طرح اتلاف و کشتن حیوانات به وسیله میرشکارها باقی نمی گذارد.