نظر هیات عالی حل اختلاف قوا درباره مینو خالقی اعلام شد و بالاخره نظر شورای نگهبان درباره منتخب مردم اصفهان پذیرفته شد و وی از راهیابی به مجلس بازماند.

نظر هیات حل اختلاف قوا درباره مینو خالقی اعلام شد

 

شرق پرس: هیئت عالی حل اختلاف قوا نظر شورای نگهبان را درباره پرونده مینو خالقی منتخب مردم اصفهان در مجلس دهم را پذیرفت.

 

از ابتدا مشخص نشد پرونده خانم خالقی با شکایت و یا به درخواست چه شخص یا نهادی به هیئت عالی حل اختلاف قوا رفته است؟ برخی منابع اعتراض خانم خالقی به نظر شورای نگهبان را عامل ارجاع پرونده به هیئت عالی اختلاف قوا معرفی می‌کردند و برخی نیز معتقد بودند این پرونده به علت اختلاف‌نظر دولت و شورای نگهبان به هیئت مذکور رفته است. با این حال سوال این بود که در هر دوی این حالت‌ها(چه مسئله بین شورای نگهبان و خانم خالقی باشد و چه مابین شورا و دولت) این پرونده چه نسبتی با “اختلاف قوا” دارد؟ به عبارت دیگر، نه شورای نگهبان و نه خانم خالقی هیچکدام یک قوه محسوب نمی‌شوند و این موضوع در هیچ شرایطی به عنوان اختلاف قوا محسوب نمی‌شود.

 

احتمال دارد یکی از دلایل حکم هیئت حل اختلاف قوا همین مسئله باشد.

 

خانم مینو خالقی کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهر اصفهان بود. وی برادرزادهٔ ناصر خالقی وزیر کار و امور اجتماعی دولت دوم اصلاحات و پدر وی استاد بازنشسته دانشگاه اصفهان است. مینو خالقی در انتخابات ۷ اسفند از مجموع ۶۷۱۴۷۱ رأی ماخوذه در اصفهان توانست ۱۹۳٬۳۹۹ رأی کسب کرده و در جایگاه منتخب سوم اصفهان قرار بگیرد.

 

با این حال در آخرین روز اسفند سال ۱۳۹۴ شورای نگهبان با ارسال نامه‌ای به استانداری اصفهان از ابطال آرای مینو خالقی خبر داد. شورای نگهبان به مستنداتی دست یافته و بر اساس آن صلاحیت خانم مینو خالقی برای ورود به مجلس شورای اسلامی را رد کرده است. این دلایل و مستندات به خود مینو خالقی اعلام شده است و شورای نگهبان بنا به محذورات شرعی و قانونی نمی‌تواند آنها را به‌صورت عمومی منتشر کند./تسنیم