باقری رئیس شورای شهر نکا گفت: حتی یک متر دریا به نام نکا وجود ندارد و برای این منظور فرمانداری با رایزنی‌های مختلف برای آزادسازی دریا وارد شده است که امیدواریم با هم‌فکری و همکاری در این راستا مردم از نعمت دریا برخوردار شوند

باقری شورای شهر نکا: حتی یک متر دریا به نام نکا وجود ندارد / شهرک صنفی در کنار شهرک صنعتی نکا احداث می شود

 

 

به گزارش شرق پرس رئیس شورای شهرستان نکا در نشست خبری با اصحاب رسانه که شامگاه سه‌شنبه در دفتر شورا برگزار شد، با اشاره به وظایف قانونی شورای شهرستان، گفت: کل شهرستان از جمله شوراهای روستا و شهر زیر نظر و نظارت شورای شهرستان است و این وظایف براساس قانون مشخص شده است.

 

محمدعلی باقری با اشاره به پیگیری‌های مختلف در حوزه اشتغال، آب شرب، فنی‌وحرفه‌ای، جوانان و ورزش اظهار کرد: برای این منظور، تعامل همه‌جانبه با دستگاه‌های متولی وجود دارد که امیدواریم با حفظ این همکاری شاهد رشد و شکوفایی بیشتر در شهرستان باشیم.

 

وی با اشاره به کمبود آب شرب در مناطق روستایی و شهری این شهرستان افزود: در این حوزه رایزنی‌های مختلف با روسای ادارات آب و فاضلاب شهری و روستایی انجام شده است و مقرر شد مشکلات گذشته تکرار نشود و با وارد کردن دو حلقه چاه به مدار و سیستم آب‌رسانی شهرستان نکا، مشکلات برطرف شود که مجتمع آبرسانی اسفندیاری نیز با قوت، در حال انجام است تا مردم این شهرستان در تابستان با مشکل آب شرب روبه‌رو نشوند.

 

باقری گفت: در بخش اشتغال نیز با کمک کمیته امداد امام خمینی شهرستان شاهد رشد و شکوفایی مناسبی در شهرستان بوده‌ایم و پرداخت تسهیلات بانکی و امدادی به افراد زیرپوشش در سال گذشته، از جمله این خدمات برای اشتغالزایی بوده است.

 

وی افزود: در حوزه ورزش و امور جوانان نیز با وجود برخی مشکلات و کمبود منابع، سعی شده تا حد ممکن کمک‌کار این سازمان و نهاد باشیم که در تجلیل از قهرمانان و ورزشکاران، افتتاح پروژه‌های ورزشی و برخی حمایت‌های مالی به کمک ورزشکاران آمدیم.

 

رئیس شورای شهرستان نکا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهرستان نکا از کمبود صنایع تبدیلی رنج می‌برد و همچنین یک متر دریا به نام نکا وجود ندارد، گفت: برای این منظور نیز فرمانداری با رایزنی‌های مختلف برای آزادسازی دریا وارد شده است که امیدواریم با هم‌فکری و همکاری در این راستا گام‌های مثبت برداشته شود و مردم از نعمت دریا برخوردار شوند.

 

این مسئول افزود: عده‌ای از نفوذ و قدرت شورا می‌ترسند در حالی که مسئول اداره نباید از پیگیری شوراها هراسان باشد بلکه باید با انجام وظایف قانونی خود، برای احقاق حق مردم تلاش کند و ترس و هراسی از پیگیری‌های مختلف نداشته باشد.

 

باقری همچنین از ایجاد شهرک صنفی در نکا خبر داد و گفت: این شهرک در کنار شهرک صنعتی نکا و در خارج از شهر نکا در حال پیگیری است تا با خارج کردن اصناف پر سر و صدا، به خارج از شهر، امنیت و آرامش ایجاد شده و از آلودگی‌های مختلف کاسته شود.

 

ضرورت اطلاع‌رسانی مکانیزه کردن کارت ملی هوشمند و شناسنامه

 

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نکا نیز در این نشست خبری با بیان اینکه برای مکانیزه کردن کارت ملی هوشمند و شناسنامه اطلاع‌رسانی شود،گفت: برای ارائه کارت ملی هوشمند، فراخوانی تاکنون اعلام نشده است اما انتظار داریم که رسانه‌ها کمک‌کار ما بوده و در این راستا با اطلاع‌رسانی به موقع مردم را ترغیب به تعویض شناسنامه و کارت ملی کنند.

 

رحمت کیانی اظهار کرد: در طول سه سال آینده باید خدمات مکانیزه کردن کارت ملی هوشمند و شناسنامه انجام شود که با توجه به اینکه ثبت احوال از پرحجم‌ترین ادارات از نظر مراجعان است، افراد می‌توانند از هم‌اکنون برای دریافت تعویض شناسنامه و کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

 

نگاه ویژه به امور جوانان اعمال شود

 

مجتبی رضایی، رئیس اداره ورزش و امور جوانان نکا نیز افزود: شورای شهرستان حمایت‌های مختلفی از ورزشکاران و تیم‌های مختلف انجام داده است اما انتظار داریم که با توجه به ادغام اداره ورزش و امور جوانان و همچنین تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان در نکا که ۲۳ اداره عضو آن هستند؛ نگاه ویژه‌ای به امور جوانان در کنار ورزش، اعمال شود.

 

کمک ۴۱ میلیاردی به افراد زیرپوشش کمیته امداد

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی نکا نیز در این نشست با اشاره به پرداخت ۴۱ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و امداد به افراد زیرپوشش کمیته امداد در سال گذشته گفت: این تسهیلات برای اشتغالزایی در بخش‌های مختلف خدماتی، تولیدی، کشاورزی و دامپروری پرداخت شد.

 

سید رضا ساداتی افزود: تکریم ارباب رجوع از مهم‌ترین وظایف افراد در کمیته امداد امام خمینی است که با تمام توان برای نهادینه کردن این مهم تلاش می‌شود اما در برخی از موارد بعضی درخواست‌ها در حیطه وظیفه امداد نیست و به دلیل اینکه ارتباط کاری با حوزه کمیته امداد امام خمینی ندارد، نمی‌توانیم برای این افراد کاری انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: کمیته امداد در کنار کمک‌های مختلفی که از محل صدقات، زکات، خمس و … جمع‌آوری می‌کند همچنان نیازمند کمک خیران در حوزه‌های مختلف است که امیدواریم با اطلاع‌رسانی مناسب در این راستا، شاهد حضور بیشتر خیران در این امر و کمک به افراد بی‌بضاعت در جامعه باشیم.

 

خبرنگاران، مشاور و همیاران شورای شهرستان نکا

 

باقری، رئیس شورای شهرستان نکا در پایان این نشست خبری از خبرنگاران به عنوان مشاور و همیاران شورای این شهرستان نام برد و گفت: خبرنگاران در برنامه‌های مختلف با ارائه ایده و نظرات خود در رفع مشکلات کمک کار شوراها هستند و این عنوان مشاور به معنای در اختیار شورا بودن نیست بلکه خبرنگاران از نظر قلم آزاد هستند و از هر انتقاد سازنده‌ای که برای عمران، آبادانی و پیشرفت امور شهرستان مثمرثمر باشد، استفاده و حمایت می‌کنیم.

 

در این نشست خبری از سید رضا ساداتی مدیر کمیته امداد امام خمینی نکا، مجتبی رضایی رئیس اداره ورزش و امور جوانان، رحمت کیانی رئیس ثبت احوال نکا و مسلم رضایی رئیس فنی‌وحرفه‌ای نکا به دلیل همکاری با شورای شهرستان در ارائه عملکردها و برنامه‌ریزی‌ها و همچنین از اصحاب رسانه تجلیل شد.

 

 

 

 

 

 

فارس