رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اتفاقی که امروز رخ داد مهمتر از جنگ و فتح خرمشهر بود و دلواپسانی هستند که اشکالاتی وارد می کنند اما کار درست و بزرگی انجام شده است.

هاشمی رفسنجانی: توافق هسته ای مهم تر از جنگ و فتح خرمشهر بود

 

 

شرق پرس: آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم ضیافت افطار با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه که عصر امروز در مجمع تشخص مصلحت نظام برگزار شد در ابتدا و در پاسخ به یکی از حضار درباره پرونده قضایی پسرش(مهدی هاشمی) گفت: مایل نیستم به این سئوال پاسخ دهم البته باید بگویم خدا می داند به تهمت‌هایی که زده می‌شود نمی‌خواهم پاسخ دهم.

 
 
 
وی با اشاره به فرازهایی از اتفاقاتی که در این خصوص افتاده تصریح کرد: زمانی که مهدی به ایران آمد سه ماه در زندان بود و توسط وزارت اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفت و پس از آن با من تماس گرفتند و گفتند پسرتان می خواهد با شما مشورت کند که در این دیدار مهدی به من گفت می خواهم بر اساس قانون مجازات شوم مگر اینکه شما نظر دیگری داشته باشید.
 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در پی دیدار با پسرم با رهبری دیدار کردم و ایشان به من گفتند نظر خودت چیست؟ و من گفتم اگر شما پسرم را عفو کنید به شما صدمه وارد می شود و بهتر است دستور دهید تا قاضی و دادگاه صالحی تشکیل شود و من دیگر نمی خواهم راجع به این مسئله صحبت کنم و در آینده مهدی خودش راجع به آن سخن خواهد گرفت.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش اصحاب رسانه در آگاه سازی مردم افزود: بنده در انتخابات می خواستم به وظیفه خود در قبال مردم عمل کنم و شورای نگهبان از حضور من در انتخابات جلوگیری کرد و شرایطی فراهم شدکه روحانی، رئیس جمهور ایران شود.

 
هاشمی رفسنجانی گفت: من در دوران جنگ و قطعنامه تابوشکنی کرده بودم و راه را باز کرده و می خواستم دوباره به وظیفه خود عمل کنم.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اتفاقی که امروز رخ داد مهمتر از جنگ و فتح خرمشهر بود و دلواپسانی هستند که اشکالاتی وارد می کنند اما کار درست و بزرگی انجام شده است.
 

هاشمی رفسنجانی گفت: با شناسایی و تایید جهانی ما شرعا و قانونی به باشگاه اتمی جهان وارد شدیم و می توانیم غنی سازی خود را صادر کنیم.

 
در مقابل شش وزیر گردن کلفت دنیا پیروز شدیم
 
وی با بیان اینکه پیروزی منطق بزرگترین مسئله در دستاورد اخیر است تاکید کرد: امروز یک وزیر در مقابل شش وزیر گردن کلفت دنیا قرار داشت و ما موفق شدیم این شش وزیر را قانع کنیم که حق ایران را به رسمیت بشناسند و باید گفت ما پیروز شدیم.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بازدید ازمراکز نظامی ادامه داد: نباید از بازدید برخی از مراکز هراس داشته باشیم. این روز بزرگ را به ملت ایران تبریک می گویم و امروز دیگر متهم به جنگ طلبی و حمایت از تروریسم نیستیم.
 
هاشمی رفسنجانی در پایان خاطرنشان کرد: خیلی از بزرگان فکر نمی کردند که این اتفاق بیفتد و دلیل آن تفکر به سبک گذشته بود.
 

 
 
 
 
 
مهر