انصاف نیوز نیز در این باره نوشت: توییتر منتسب به آیت‌الله هاشمی در اختیار فردی است که سردبیر سایت هاشمی رفسنجانی (سایت دفتر هاشمی) است و حساب توییتر و تلگرام نیز در اختیار اوست

 

 

شرق پرس: یک منبع مطلع اعلام کرد که توییتر منتسب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هیچ ارتباطی به وی ندارد.

 

 

انتخاب نوشت: این منبع مطلع گفته است: آنچه در اخبار به عنوان توییتر آیت‌الله هاشمی منتشر می‌شود، حساب کاربری یکی از دوستداران ایشان است و محتوای آن هیچ ارتباطی به آیت‌الله هاشمی ندارد.

 

وی ادامه داد: حدود دو ماه قبل اطلاعیه‌ای رسمی از سوی دفتر آیت‌الله هاشمی صادر شد که در آن انتساب حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی غیر از سایت رسمی ایشان تکذیب شد.

 

این منبع مطلع افزود: صفحه فعال در توییتر، کانال تلگرامی و اینستاگرام منتسب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ربطی به آیت‌الله هاشمی ندارد.

 

بر اساس این گزارش، حساب کاربری توییتر منتسب به آیت‌الله هاشمی، هر از چند گاه سخنان قدیمی وی را پس از کوتاه کردن، توییت می‌کند.

 

این اکانت اخیرا جمله‌ای از سخنان آیت‌الله هاشمی انتخاب کرده و آن را به صورت ناقص اینگونه منتشر کرده است: «دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست، نه موشک‌ها …». البته ساعاتی بعد این جمله در توییتر منتسب به آیت‌الله هاشمی اینگونه اصلاح شد: «دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هایی نظیر انقلاب اسلامی است، نه موشک‌های قاره‌پیما و بمب‌های هسته‌ای …»

 

«انصاف نیوز» نیز در این باره نوشت: «اکانت منتسب به آیت‌الله هاشمی در اختیار فردی است که سردبیر سایت هاشمی رفسنجانی (سایت دفتر هاشمی) است و حساب توییتر و تلگرام نیز در اختیار اوست. این فرد با دسترسی به مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های قدیمی هاشمی و بر اساس شرایط روز، بخشی از سخنان او را گلچین و منتشر می‌کند که بعضی از آنها در این مدت باعت ناراحتی و حتی عصبانیت شدید آیت‌الله هاشمی شده است؛ مثل ماجرای قهر رهبر انقلاب از آیت‌الله مصباح در قبل از انقلاب که کاملا بدون هماهنگی هاشمی و با اشکالاتی جدی منتشر شد.

 

او بارها به دلیل انتشار مطالبی بدون هماهنگی با تشر و واکنش تند هاشمی و نزدیکانش مواجه شده و سه بار تا مرز اخراج پیش رفته است.

 

بنا بر پیگیری از نزدیکان هاشمی، او از انتشار چنین مطالبی کاملا بی خبر است و هیچ یک از مطالب سایت و توییتر با او چک نمی‌شود و به اصطلاح، روح هاشمی از مطالب «سایت هاشمی رفسنجانی» و توییترش بی خبر است.»

 

به گزارش ایسنا، این بحث از آنجا بالا گرفت که رهبر معظم انقلاب روز چهارشنبه در سخنان خود در جمع مداحان با انتقاد شدید از کسانی که روزگار و دنیای فردا را دنیای مذاکره می‌دانند و نه موشک، خاطرنشان کردند: روزگار، روزگار همه چیز است وگرنه به راحتی و به صراحت حق ملت را خواهند خورد. اگر این حرف از روی ناآگاهی گفته شده باشد یک مسئله است اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است.