احمدعلی آبادی در جلسه با دهیاران هزتار جریب نکا گفت: دهیاران باید برای جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز، تجاوز به حریم راه‌ها و بافت روستایی آماده باشند و هر نوع ساخت‌وساز را اطلاع‌رسانی کنند تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.

هرگونه ساخت و ساز در حریم راه ممنوع است / ساخت و ساز در حریم روستاها نیاز به استعلام دارد

 

 

 

به گزارش شرق پرس احمدعلی آبادی شامگاه دوشنبه در همایش هم‌افزایی دهیاران بخش هزارجریب نکا در سالن فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه طبق ماده ۳۵ قانون نظارت بر ساخت‌وساز در تمام شهرستان و حریم‌ شهر و روستاها، هرگونه ساخت‌وساز در حریم راه ممنوع است، اظهار کرد: براساس قانون باید برای ساخت‌وساز منزل مسکونی و یا واحد تجاری پروانه کسب گرفته شود.

 

 

 

وی افزود: ساخت‌وساز در حریم راه‌ها، حریم روستاها و بافت روستایی نیازمند استعلام از راه و شهرسازی است تا با انجام این استعلام و تاییدیه ارائه‌ شده، از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و یا تخریب در حین ساخت و بعد از اتمام کار جلوگیری شود.

 

 

رئیس اداره راه و شهرسازی نکا تصریح کرد: در بخش راهداری روستاها نیز کارگاه راهداری و راه‌سازی در هزارجریب مستقر است و بهسازی و آسفالت راه‌ها در دست اقدام است که عملیات خط‌کشی در راه‌های اصلی هزارجریب آغاز شده و در دست اقدام است تا با ایجاد خط‌کشی، نصب علائم و هشداردهنده‌ها از بروز خطر در محورهای هزارجریب جلوگیری شود.

 

 

آبادی گفت: دهیاران باید برای جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز، تجاوز به حریم راه‌ها و بافت روستایی آماده باشند و هر نوع ساخت‌وساز را اطلاع‌رسانی کنند تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.

 

 

بخشدار هزارجریب نکا نیز اظهار کرد: ساخت‌وساز در زمین‌های کشاورزی، حریم راه‌ها و تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی ممنوع است و باید مردم به این مسائل توجه کنند.

 

 

محمد محمدیان با بیان اینکه ساخت‌وساز در حریم راه‌ها مشکل‌آفرین است، افزود: اجازه ندهید در هیچ شرایطی در حریم راه‌ها ساخت‌وساز انجام شود و در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و تجاوز به حریم راه‌ها مقاومت کنید، چرا که راه متعلق به همه است و باید حریم راه‌ها برای رفت و آمد آزاد باشد.

 

 

بخشدار هزارجریب نکا ادامه داد: دهیاران در برابر ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز مقاومت کرده و با اطلاع‌رسانی به‌موقع با جدیت در این راستا وارد شوند تا در حق کسی اجحاف نشود.

 

 

محمدیان گفت: مهم‌ترین مشکل در روستاها، مشکل اعتبارات عمرانی است که امیدواریم در بودجه جدید با عنایت بیشتری در این راستا وارد شده و بودجه مناسبی را به امر عمران و آبادانی در روستاها اختصاص دهند تا حقوق مردم در روستاها باید رعایت شود.

 

 

وی با تاکید بر مشارکت روستاییان برای آسفالت راه‌ها و بهسازی در جاده‌های روستایی، خاطرنشان کرد: بحث مشارکت در روستاها تعیین‌کننده است و امیدواریم که دهیاران با فرهنگ‌‎سازی مناسب در این راستا، اهالی روستا را به مشارکت در امور عمرانی سوق دهند.

 

 

به گزارش فارس بخشدار هزارجریب نکا گفت: تنها روستایی که در بخش مشارکت در آسفالت راه‌ها بسیار خوب وارد شده است، روستای آکرد است که با همکاری اهالی ۱۰۰ میلیون تومان خودیاری جمع‌آوری شد تا آسفالت راه انجام شود و پروژه در دست اقدام است.