در سنجش آزمایشگاهی تریاک‌های موجود در بازار مشخص شد که مقادیر زیادی سرب در آن‌ها وجود دارد و قاچاقچیان با مقاصد سودجویی و سنگین‌تر شدن تریاک این فلز را به آن می‌افزایند...

هشدار "مسمومیت تریاک " در استان مازندران

 

به گزارش شرق پرس سید حسن عابدی فوق تخصص گوارش و کبد بیمارستان آیت ا… روحانی (ره) بابل با بیان اینکه اخیراً مواردی از مسمومیت با سرب در مصرف کنندگان مواد مخدر در استان مشاهده شد، گفت: تعداد بیماران بستری با مسمومیت سرب در این بیمارستان و بیمارستان‌های دیگر رو به افزایش است و این زنگ خطری برای تمامی اقشار جامعه است.

 

وی افزود: سن بیماران بستری با مسمومیت سرب بین ۳۵ تا ۷۰ است و ماهانه به صورت میانگین ۸ تا ۱۰ نفر در بیمارستان آیت ا… روحانی (ره) بابل بستری می‌شوند.

 

فوق تخصص گوارش و کبد بیمارستان آیت ا… روحانی (ره) بابل گفت: در سنجش آزمایشگاهی تریاک‌های موجود در بازار مشخص شد که مقادیر زیادی سرب در آن‌ها وجود دارد و قاچاقچیان با مقاصد سودجویی و سنگین‌تر شدن تریاک این فلز را به آن می‌افزایند.

 

عابدی افزود: معتادان به تریاک خوراکی با بلعیدن مقادیری از این مخدر آلوده به سرب با مشکلات جدی از جمله دل درد‌های شدید، بروز کم خونی، رسوب سرب در استخوان‌ها و درد‌های شدید مفاصل، زخم و خارش در پوست و اندام‌ها مواجه می‌شوند و در برخی موارد عوارض عصبی و فلج از ناحیه مچ دست و پا نیز مشاهده شده است.

 

وی گفت: بدن ما روزانه به سه میلی گرم سرب نیاز دارد، اما اگر یک معتاد بخواهد یک گرم تریاک مصرف کند، ۵۰۰ میلی گرم (نیم گرم) سرب به بدنش وارد می‌شود که این موضوع بسیار خطرناک است، چون میزان سربی که وارد بدنش می‌شود ۱۵۰ برابر بیشتر از حد معمولی می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان