حجت الاسلام فعالی در همایش حجاب و عفاف گلوگاه ضمن اشاره بر اهمیت حجاب و عفاف در جامعه، تاکید کرد ترویج حجاب باید از کانون خانه و خانواده صورت گیرد تا جامعه ای عاری از ناهنجاری های اجتماعی داشته باشیم.

 

 

 
به گزارش شرق پرس،  همایش عفاف و حجاب روز گذشته با سخنرانی حجت الاسلام حسینعلی فعالی رئیس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه در مسجد محوری محمدی این شهر برگزار شد.
 
 
 
در این همایش که به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد، حجت الاسلام فعالی ضمن اشاره بر اهمیت حجاب و عفاف در جامعه، تاکید کرد ترویج حجاب باید از کانون خانه و خانواده صورت گیرد تا جامعه ای عاری از ناهنجاری های اجتماعی داشته باشیم.
 
 
وی در این خصوص اظهار داشت: همانطور که در دین مبین اسلام بر رعایت عفاف و حجاب تأکید شده ،در آموزه های ادیان دیگر مانند یهود و مسیحیت ونیز به این امر مهم اشاره و تصریح شده و مختص به دین اسلام نیست.
 
 
 
رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه گفت: حجاب و عفاف دو کلمه جداگانه است ولی در بیان، با هم هستند، حجاب در عفاف است اما عفاف می تواند در حجاب نباشد، حجاب مانند در گرانبهایی است که باید در حفظ آن کوشید، یک زن محجبه هیچ وقت به سراغ معضلات و آسیب ها نمی رود و اجازه نمی دهد تا مشکلات و معضلات بر او چیره شود، اینجاست که ثابت می شود حجاب به زن عزّت نفس می دهد.
 
 
 
حجت الاسلام فعالی در ادامه با اشاره به آیه ۶ سوره تحریم که می فرماید «ای کسانی که ایمان آورده اید ! خود و خانواده خود را از آتشی که هیزم آن انسان ها و سنگ ها هستند حفظ کنید» ابراز داشت : ما باید ترویج عفاف و حجاب را از خانه و خانواده خودمان آغاز کنیم .
 
 
مسئول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی شهرستان گلوگاه افزود:  زنانی که حجاب را رعایت می کنند از سلامت روانی و عزّت نفس بیشتری برخوردارند و درخود احساس حقارت نمی کنند و نیازی به جلب دیگران ندارند، افراد بی حجاب کمبودهایی دارند که با بی حجابی و جلب نظر دیگران سعی در برطرف کردن آن را دارند.
 
 
                                                                                       
وی در پایان با اشاره به سیره و روشی که اهل بیت (ع) بخصوص حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب کبری (س) داشتند ، خاطرنشان کرد: مردان و زنان جامعه ما نیز باید اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را الگوی خود قرار دهند تا به سعادت دنیوی و اخروی برسند.
 
 
لازم بذکر است ، در پایان این مراسم به چهار نفر از دختران نوجوان محجبه هدایایی از طرف اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه تقدیم شد.
 
 
 
 
hamayaesh-hejab-1
 
 
hamayaesh-hejab-14
 
 
 
hamayaesh-hejab-1h