مرجان علی‌دوست گفت: همایش زوج‌های خوشبخت نکا با حضور دهیاران زن و بانوان عضو شورا به‌همراه همسران‌شان برگزار می‌شود تا جایگاه زنان در خانواده و اجتماع تبیین شود.

zoj- hamsaran6

 

به گزارش شرق پرس مسئول امور بانوان فرمانداری نکا از برگزاری همایش زوج‌های خوشبخت در نکا خبر داد و گفت: این همایش با برنامه‌ریزی انجام شده در روزهای آینده برگزار می‌شود.

 

 

مرجان علی‌دوست در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه بانوان و زنان نقش موثری در تربیت فرزندان و نقش بالنده‌ای در امور اجتماعی دارند، افزود: همایش زوج‌های خوشبخت با حضور دهیاران زن و بانوان عضو شورا به‌همراه همسران‌شان برگزار می‌شود تا جایگاه زنان در خانواده و اجتماع تبیین شود.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های حضرت فاطمه(س) و الگو بودن ایشان برای عرصه‌های مختلف زندگی زنان و مردان جامعه اسلامی در زندگی اظهار کرد: این بانوی بزرگوار نه تنها الگوی بزرگی برای بانوان اسلامی، بلکه نمونه‌ای برای تمام ابعاد بشریت و زنان و مردان آزاده جهان است.

 

مسئول امور بانوان فرمانداری نکا با بیان اینکه روز مادر، بزرگداشت همه ارزش‌های پاکی و نجابت است، گفت: در اسلام ارزش ویژه‌ای برای والدین و پدر و مادر گذاشته شده و احترام به والدین را از جمله مهم‌ترین وظایف فرزندان عنوان کرده‌اند که باید در دستور کار همه ما قرار گیرد.

 

علی‌دوست با بیان اینکه هیچ الگویی مطمئن‌تر، کامل‌تر و مهم‌تر از فرهنگ فاطمی نیست، یادآور شد: حضرت فاطمه‌زهرا(س) الگوی تمام زنان عالم و اسوه حیا و عفت است و باید زندگی فردی و اجتماعی این بانوی بزرگوار در تمام ابعاد زندگی، اسوه و الگوی دختران و زنان جامعه اسلامی قرار گیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه بانوان توانمند در نکا و همچنین برگزاری همایش بانوان توانمند گفت: امروزه زنان کارآفرین و توانمندی در جامعه مشغول فعالیت هستند که در بسیاری از مواقع افراد جامعه از توانمندی‌های آنها اطلاعی ندارند و باید شرایط لازم برای شناساندن این توانمندی‌ها و ترویج این ظرفیت فراهم شود.

 

مسئول امور بانوان فرمانداری نکا بیان کرد: هفته زن فرصتی مغتنم و مهم برای شناساندن توانمند‌ی‌های بانوان در عرصه‌های مختلف در جامعه است که در این راستا علاوه بر برگزاری نمایشگاه، در شناسایی توانمندی‌های بانوان روستایی و ایجاد اشتغال پایدار نیز تلاش می‌شود.

 

علی‌دوست ادامه داد: با توجه به حفظ کرامت انسانی زن در اسلام و تاکید بر حضور مثبت او در عرصه‌های مختلف، در شهرستان نکا با تمام توان وارد شده‌ایم تا با شناسایی زنان توانمند و حضور بانوان در عرصه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی، موجبات بالندگی بیشتر بانوان فراهم شود.

 

وی در ادامه تلاش برای همگانی کردن ورزش و جلوگیری از کم‌تحرکی بانوان در جامعه و به‌ویژه بانوان کارمند و شاغل را از دیگر برنامه‌های بانوان در شهرستان نکا اعلام کرد و گفت: برگزاری پیاده‌روی بانوان در هفته زن از جمله برنامه‌های مهم و اولویت‌دار است که در پارک مادر برگزار می‌شود.

 

علی‌دوست با اشاره به برگزاری بیش از ۲۰ برنامه در هفته زن در شهرستان نکا بیان کرد: دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری همایش حجاب و عفاف داوطلبان هلال‌احمر، همایش روز زن، برپایی ایستگاه‎های مشاوره پزشکی و سنجش قند خون و فشار خون، پیاده‌روی بانوان شاغل، تجلیل از بانوان توانمند و شاغل ادارات و بخش‌ها از جمله این برنامه‌هاست.

 

مسئول امور بانوان فرمانداری نکا گفت: امیدوارم در سالی که مزین به پیام رهبر معظم انقلاب در راستای «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» است، شاهد پیوند عمیق‌تر مسئولان و مردم باشیم و در سایه همدلی، همزبانی، تعامل و همکاری بتوانیم با حضور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی گام‌های موثری در حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداریم.