دکتر فروغ نیلچی زاده در همایش فضای مجازی و آسیب های اجتماعی بهشهر گفت : فضای مجازی مجاز و غیر مجاز مثل شیرابه تلخ و شیرین نشست می کند و در زندگی شخصی و خصوصی آدم ها ورود پیدا می کند و بحران هایشان بیشتر می شود.

 

 

به گزارش خبرنگار شرق پرس مدیر آموزش و پرورش بهشهر که در همایش فضای مجازی و آسیب های اجتماعی نوپدید ویژه دختران دانش آموز و در سالن توحید بهشهر سخن می گفت با بیان اهمیت آشنایی بیشتر دانش آموزان با آسیب های فضا ی مجازی اظهار داشت: رسالت آموزش و پرورش فرهنگ سازی است و در این میان یکی از وظایف ما معلمین این است که فرهنگ جامعه را به درستی و متناسب با ارزرشهای آن جامعه بسازیم.

 

 

قربانعلی اصغری افزود: امروزه رشد و پیشرفت علمی با سرعت شتابنده ای پیش می رود و این رشد شاید در برخی مواقع لطماتی را به جامعه برساند که برای جلوگیری از این آسیب ها باید آگاهی های لازم به جامعه داده شود.

 

 

hamayesh1 

 

آسیب های فضای مجازی باید برای دانش آموزان بیان شود

 

وی با اشاره به آمار بالای استفاده ایرانی ها از شبکه ها و ابزارهای اجتماعی تصریح کرد:فضای مجازی دنیایی را پیش روی ما باز کرده که اگر نتوانیم از این فضای مجازی به درستی وبه سود خود بهره ببریم یقینا آسیب های بسیاری را به ما وارد خواهد کرد.

 

 

اصغری اظهارداشت:وسایل و تکنولوژی کاربرد دوگانه ای دارد و شاید به دلیل اینکه سازنده های اصلی اش ما نیستیم بسیاری از امکاناتی که در این وسایل قرار دارند مضراتی را در صورت استفاده نکردن صحیح از آن برای ما خواهد داشت .

 

 

مدیر آموزش و پرورش بهشهر در خاتمه سخنانش خاطر نشان ساخت: هدف ما آشنا کردن دانش آموزان با آسیب های فضای مجازی است تا اینکه بتوانند افراد آ گاه تری نسبت به جامعه باشند و با الگو قرار دادن بانوان ارزشمندی همچون حضرت فاطمه زهرا(س) میزان ارزشمندی خود را در جامعه بالاتر برده و بانوان موفقی باشند.

 

 

فضای مجازی یک خیالبافی مدرن است

 

در ادامه این همایش دکتر فروغ نیلچی زاده مدرس دانشگاه گفت:فضای مجازی یک خیالبافی مدرن است که در این فضا هر کاربر می تواند آنطور که دوست دارد خود را معرفی و در دنیای خیالی خود سر کند.

 

 

hamayesh3

 

وی ادامه داد: به اندازه تفاوت های زیاد ی که فضای مجازی با فضای واقعی ایجادمی کند کاربر تعارف های معمول و رودر بایستی ها را کنار می گذارد   و شکافی بین خود واقعی و خود مجازی خود ایجاد می کند . فضای مجازی یعنی شکاف شخصیتی افراد تا آن اندازه که نمی توانی آنان را بشناسید.

 

 

دکتر نیلچی زاده افزود: خیلی از آدم ها با خودشان رو در بایستی دارند خیلی ها ترجیح می دهند با خودشان تعارف داشته باشند اما دنیای مدرن و پست مدرن امروز کاری کرده که در این هویت چند گانه یک اتفاق عجیب بیافتد و این فرصت را در فضای مجازی در اختیار کاربران قرار داده است.

 

 

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: فضای مجازی مجاز و غیر مجاز مثل شیرابه تلخ و شیرین نشست می کند و در زندگی شخصی و خصوصی آدم ها ورود پیدا می کند و بحران هایشان بیشتر می شود.

 

 

وی ابراز داشت: بیش از ۸۰ درصد افراد در فضای مجازی آنچه را که می بینند و می خوانند باور می کنند وکسانی که با فضای مجازی سرو کار دارند اگر الفبای رسانه را نشناسند عمرشان هدر می رود.

 

 

hamayesh2

دکتر نیلچی زاده با اشاره به اینکه در فضای مجازی هر کسی بیکارتر است پرکارتر است خاطر نشان ساخت:برای آنکه بتوانیم از نابهنجاری ها فاصله بگیریم لازمه اش این است که بدانیم چقدر خطرات در فضای مجازی به ما نزدیک است.

 

 

وی در خاتمه سخنانش خطاب به دختران حاضر در همایش تاکید کرد: فضای مجازی فضای کلاهبرداری است حواس خودتان را جمع کنید نفوذ یعنی رخنه با برنامه ریزی و شما دختران ایرانی باید حواستان جمع باشد.

 

 

یاد آور می شوم این همایش به همت امور بانوان آموزش و پرورش بهشهر و ویژه دختران دانش آموز برگزار شد.

گزارش و عکس: سکینه نوری