در همایش "کنترل خشم" شرق مازندران دکتر سلیمانی با اشاره به اهمیت تغذیه در کنترل خشم گفت: مبداء پیدایش غذا از جانب خداوند است که جهت تندرستی ، تداوم حیات و توانمندی در انجام تـکـالیـف بـه انـسـان عـطا شده است .

 hamayesh0154

 

به گزارش شرق پرس همایش آموزش کنترل خشم و خود مراقبتی در میانسالی ویژه همسران شاهد و ایثارگر با همکاری بنیادشهید و امور ایثارگران ، فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مجتمع فرهنگی بصیرت شهرستان بهشهر برگزار شد .

در این همایش که با حضور همسران شاهد و ایثارگر شهرستان های میاندرود، نکا، بهشهر و گلوگاه با محوریت رعایت تغذیه سالم برگزار شد, دکتر سلیمانی استاد دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت :  هدف اصلی  این همایش تغذیه سالم بر اساس سفارشات دین اسلام و کنترل و پیشگیری از بیماری ها بر استفاده از تغییر شیوه زندگی می باشد .

وی افزود : غذا و تغذیه در آموزه های دینی همچون سایر موضوعات ، مورد توجه قرار گرفته است . مبداء پیدایش غذا از جانب خداوند است که جهت تندرستی ، تداوم حیات و توانمندی در انجام تـکـالیـف بـه انـسـان عـطا شده است .

 

دکتر سلیمانی تاکید کرد؛ غذا و تغذیه در آموزه های دینی همچون سایر موضوعات ، مورد توجه قرار گرفته است و مبداء پیدایش غذا از جانب خداوند است که جهت تندرستی ، تداوم حیات و توانمندی در انجام تـکـالیـف بـه انـسـان عـطا شده است .

استاد دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص اهمیت تغذیه عنوان داشت : نیاز انسان به غذا، مهم ترین و حیاتی ترین نیاز روزمره اوست که از تولد تا مرگ وی را همراهی می کند، و حتی انبیا و اولیاء الهی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و رشـد، طـول عـمـر، تـنـدرسـتی ، آرامش اعصاب و روان ، خلق و خوی و رفتار، توانمندی و قدرت ، تکثیر نسل و تولید مثل و… همه به نوعی وامدار تغذیه سالمند. از این رو قریب به دویست و پنجاه آیه قرآنی و دهها روایت معصومین (علیهم السلام ) در مورد غذا و تغذیه وارد شده است . همچنین نام گذاری پنجمین سوره قرآن به مائده (سفره غذایی )، از صفات خـداوند، رزاق و معطم بودن ، سوگند خداوند به غذا (والتین والزیتون )، درخواست مائده آسـمـانـی تـوسـط حـضـرت عیسی و درخواست غذا توسط حضرت موسی (ع ) هر کدام مهر تاییدی بر اهمیت غذا و تغذیه می باشند .

سلیمانی با اشاره به میزان استفاده غذا برای هر فرد افزود؛ افـراط و تـفـریـط در رسـانـدن غـذا بـه بـدن هر دو ضرر دارد. بدن انسان ، بسان زمین پاک و آماده برای زراعت است که اگـر در آبـادانی و آبدهی بدان ، مراقبت شود، به گونه ای که آب ، نه فراوان تر از نیاز بدان برسد تا آن را غرقاب و باتلاق کند و نه از اندازه کمتر باشد تا آن را به تـشـنـگـی گـرفـتـار سازد، آبادانی اش استمرار می یابد، اما اگر از آن غفلت شود، به تباهی می گراید و علف هرز در آن می روید؛ بدن چنین حکایتی دارد و تدبیر آن در خوراک و پوشاک چنین است .
خبرنگار : محمد رضا ضابط