محمد علی کلی یکی از پرافتخارترین و سرشناس ترین بوکسورهای تاریخ جهان و آمریکا به شمار می آید. او سه بار مدال طلای سنگین وزن بوکس جهان را به خود اختصاص داد.

 

 

 

شرق پرس: محمدعلی، بوکسور افسانه‌ای آمریکا در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

 

 

کاسیوس کلی که پس از مسلمان شدن نام محمدعلی را برای خود برگزید در بیمارستانی در فینکس پس از ۳۲ سال مبارزه با بیماری پارکینسون در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

 

همه چیز درباره درگذشت اسطوره مسلمان بوکس آمریکا

 

محمد علی از روز پنج شنبه به خاطر تنگی نفس و شرایط بد جسمانی در بیمارستان بستری شده بود.

 

 

محمد علی یکی از پرافتخارترین و سرشناس ترین بوکسورهای تاریخ جهان و آمریکا به شمار می آید. او سه بار مدال طلای سنگین وزن بوکس جهان را به خود اختصاص داد.

 

لیلا علی، دختر محمد علی که او نیز در گذشته قهرمان بوکس زنان جهان بود، چند ساعت قبل از مرگ پدرش عکسی از خود به همراه پدر و فرزندش منتشر کرد و نوشت: “من این عکس پدر و دخترم را دوست دارم. از همه محبت‌ها و دعاهایی که برای پدرم می کنید متشکرم. من عشق شما را نسبت به خودمان احساس کردم و آن را ستایش می کنم.”

 

 

جدا از این که محمد علی سه بار قهرمان جهان شده بود، محبوبیت او به خاطر فعالیت‌های اجتماعی‌اش بود.

 

 

محمد علی در ژانویه ۱۹۴۲ در لوئیز ویل شهری از ایالت کنتاکی متولد شد. او از ۱۲ سالگی بوکس آماتور را آغاز کرد و در سال ۱۹۶۴ با ناک اوت کردن سانی لیستون، قهرمان سنگین وزن جهان شد. او در همان سال به دین اسلام گروید و نامش را از کاسیوس کلی به محمد علی تغییر داد.

 

 

محمد علی در زمان جنگ آمریکا و ویتنام از خدمت در ارتش آمریکا سر باز زد و به همین خاطر سه سال و نیم از فعالیت بوکس محروم شد که در نهایت دادگاه رای به لغو محرومیت وی داد.

 

محمد علی در سال ۱۹۷۴ جرج فورمن را شکست داد و سال بعد از آن دوباره با جو فریزر در فیلیپین مسابقه داد و او را شکست داد. در المپیک ۱۹۹۶ از محمدعلی خواسته شد تا مشعل بزرگ المپیک را در مراسم افتتاحیه روشن کند. او همچنین در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۱۲ پرچم المپیک را حمل کرد.

 

 

او پیش از این که در سال ۱۹۸۱ بازنشسته شود، دو بار دیگر نیز قهرمان سنگین وزن جهان شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

ایسنا