هویت شهید غواص معروف دست بسته شناسایی شد وی شهید مهدوی‌نیاکی متولد سال 1346 اهل شهرستان آمل مازندران و از غواصان لشکر 25 کربلا است که در عملیات کربلای چهار در منطقه ام‌الرصاص، چهارم دی‌ ماه 1365 به شهادت رسید.

 

 

 

به گزارش شرق پرس  وقتی از تفحص پیکرهای شهدای غواص سخن به میان آمد، نخستین تصویری که در برابر دیدگان میلیون‌ها کاربر فضای مجازی تبدیل به نمادی از مظلومیت این غواصان شد؛ تصویر غواصی لاغر اندام و دست بسته بود.

 

 

shohadaye-ghavas2

 

این تصویر هرگاه که یادی از شهدای غواص داشته باشیم و یا بخواهیم بگوییم که این شهدا چگونه به شهادت رسیدند در برابر دیدگانمان متجلی می‌شود.

 

 

لباس مشکی غواصی‌اش پس از سه دهه هنوز بر تنش بودند که از گمنامی درآمد، هنوز کلاه و هواکش مردانگی‌اش بر تنش نشان ایثار بود که یافتنش اما یاد خواهرت زینب(س) به خیر، گره‌های ریسمان هنوز بر دستت بود که پیدایت کردند.

 

 

حالا که مازندران میزبان ۳۰ تن از شهدای غواص است، حالا که قرار است این آلاله‌ها یک هفته‌ای شهرهای استان را معطر کنند، خبر رسید که شهید منصور مهدوی نیاکی همان تصویر شهید گمنام دست بسته‌ای است که همه را محو خود کرده بود.

 

 

شهید مهدوی‌نیاکی متولد سال ۱۳۴۶ اهل شهرستان آمل و از غواصان لشکر ۲۵ کربلا است که در عملیات کربلای چهار در منطقه ام‌الرصاص، چهارم دی‌ ماه ۱۳۶۵ به شهادت رسید.

 

 

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل در این باره به ایسنا گفت: تائید مشخصات پیکر شهید غواص مهدوی‌نیاکی توسط خانواده‌شان صورت گرفته است.

 

 

احمد سیفیان اظهار می‌کند: با توجه به شواهد و قرائن موجود و همچنین مشخصات کارت‌های به‌جای مانده از شهید برداران و خواهران شهید مشخصات مورد نظر را تائید کردند.

 

 

وی با بیان اینکه پدر و مادر این شهید در قید حیات نیستند تا دیدار فرزندشان را تجربه کنند، می‌افزاید: شهید دارای چهار برادر و دو خواهر بود که هویت این شهید را تایید کردند.

 

 

سیفیان می‌گوید: این شهید در زمان رزمندگی مجرد بود و همسر و فرزندی از وی بر جای نمانده است.

 

 

وی همچنین تصریح می‌کند که برادر این شهید نیز از جانبازان هشت سال دفاع مقدس است.