قاسم شهابی مدیر عامل شرکت توزیع برق شرق استان مازندران گفت: هرس و اصلاح این درختان در جهت امنیت شهروندان و جلوگیری از ایجاد اختلال در شبکه توزیع برق است ...

هَرَس درختان برای امنیت شهروندان و جلوگیری از اختلال در شبکه برق است

 

 

به گزارش شرق پرس روزهای اخیر در برخی رسانه ها و همچنین فضای مجازی تصاویری از قطع درختان شهرها توسط نیروهای توزیع برق منتشر شد که گمانه زنی متعددی را در بین مردم به همراه داشت .

 

قاسم شهابی در اینباره به ایرنا گفت : تمامی هرسهای انجام شده با دستور مراجع بالادست و همچنین با نظارت منابع طبیعی و شهرداری ها هر شهر انجام شده است .

 

شهابی با اشاره به خسارت حدود ۲۰۰ میلیارد ریالی برف و طوفان سال گذشته به شبکه توزیع برق شرق استان بیان کرد : این هرس ها برای جلوگیری از تکرار خسارت های احتمالی درختان انجام می گیرد .

 

وی با بیان اینکه در این عملیات هیچ درختی قطع نشده است ، افزود : به همه نیرو ها توصیه شده که تا حد ممکن سرشاخه و گردن بری درختان را انجام دهند و به تنه درختان آسیبی وارد نشود .

 

مدیر عامل شرکت توزیع برق شرق استان مازندران اظهار کرد : اصلاح این درختان در جهت امنیت شهروندان و جلوگیری از ایجاد اختلال در شبکه توزیع برق است .

 

وی جایگزینی سیم های توزیع برق با کابل را از برنامه های این شرکت در مازندران اعلام کرد و گفت : کندی روند جایگزینی کابل به علت کاستی در منابع مالی و همچنین هزینه بالای این تعویض است .

 

سال گذشته عمده خسارات وارده به شبکه توزیع برق مازندران از درختانی بود که بر اثر باد و بارش برف شکسته و بر روی سیم ها و کابلهای برق افتادند که منجر به قطع سیم های برق شد .