بانک مرکزی اعلام کرد تمام متقاضیان وام ازدواج مشمول تسهیلات ۱۰ میلیونی هستند و در انتظار دریافت تسهیلات هستند، مشمول سقف های فردی قرض‌الحسنه ازدواج 10 میلیونی می‌شوند

 

 

شرق پرس: بانک مرکزی دیروز در ابلاغیه ای به بانک‌ها اعلام کرد: تمامی جوانان ثبت نام شده در انتظار دریافت وام ازدواج، مشمول تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی هستند.
 
 
 
 پیش از این متقاضیان دریافت این وام  سرگردان بودند که آیا تسهیلات ۱۰ میلیونی شاملشان می شود یا نه؟ پاسخ بانک ها به جوانانی که از این بانک به آن بانک می رفتند متفاوت بود و برخی عملی شدن این وعده را نشدنی می دانستند. اما بانک مرکزی دیروز در اطلاعیه ای وام ۱۰ میلیونی را برای تمام مشمولان وام ازدواج قلمداد کرد.
 
 
 
 بانک مرکزی اعلام کرد تمام متقاضیان وام ازدواج مشمول تسهیلات ۱۰ میلیونی هستند. براساس مصوبه کمیسیون اعتباری بانک مرکزی، افراد در صف سامانه قرض الحسنه ازدواج که از سنوات گذشته (در مهلت مقرر ثبت نام کرده‌اند) در انتظار دریافت تسهیلات هستند، مشمول سقف های فردی قرض‌الحسنه ازدواج ۱۰۰ میلیون ریالی می‌شوند.با توجه به مفاد ماده ۵۰ قانون جامع ایثارگران، افراد مندرج در قانون مذکور، مشمول اخذ قرض‌الحسنه ازدواج به میزان دو برابر افراد عادی هستند. همچنین بانک ها مکلف هستند حداکثر ظرف مدت یک هفته موضوع را به واحدهای ذیربط در سراسر کشور ابلاغ و یک نسخه از ابلاغیه مربوطه را به بانک مرکزی ارسال کنند.
 
 
 
این گزارش حاکی است، مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی خرداد ماه گذشته با انتقاد از انفعالی خواندن عملکرد بانک مرکزی در زمینه اعطای تسهیلات ازدواج گفته بود: ‌ برای پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی به ۴۵۰ هزار نفری که اکنون در صف انتظار هستند و حدود ۸۰۰ هزار نفری که در سال جاری به این رقم اضافه می‌شوند به رقمی حدود ۱۲۵۰۰  میلیارد تومان منابع نیاز داریم، این در حالی است که کل موجودی ما در طول سال از محل منابع قرض‌الحسنه، پنج هزار میلیارد تومان بیشتر نیست.
 
 
 
وی با اشاره به منفی شدن روند سپرده‌های قرض‌الحسنه اظهار کرد: در سیستم بانکی تا پایان بهمن‌ ماه سال گذشته روند سپرده‌گیری حساب‌های قرض‌الحسنه، ۰.۱ درصد کاهش یافته است. پس در شرایطی که ما فقط می‌توانیم از محل وصولی‌ها تسهیلات پرداخت کنیم چگونه می‌توانیم ۱۲۵۰۰ میلیارد تومان منابع را برای وام ۱۰ میلیون تومانی تامین کنیم؟/مهر