لاریجانی گفت: لازم است به وزیر دفاع تذکر دهم که نسبت به مجلس درست حرف نزدند و باید ادب حکمرانی را در این مسائل رعایت می کردند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سخنان وزیر دفاع تاکید کرد: باید ادب حکمرانی رعایت شده و به درجات نظام توجه کافی شود.

 در ابتدای جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی رئیس مجلس ضمن تبریک هفته دولت گفت: یاد شهدای انقلاب باهنر رجایی و شهدای دولت را گرامی می داریم. این دو شهدای گرانقدر با سوابق مبارزاتی ارزنده ای که داشتند و روحیه وارستگی و شیفتگی به خدمت انصافا الگوی بسیار مناسبی برای مدیریت در نظام جمهوری اسلامی بودند و هستند.

نماینده مردم قم ادامه داد: مسئولان هم باید به این ساختار زیستی و مدیریتی در اداره کشور توجه بیشتری کنند.

لایجانی برای ارواح مطهر این دو شهید گرانقدر آرزوی علو درجات کرده و به خانواده های محترم آنها  عرض ارادت کرده و برای همه خدمتگزاران در دولت آرزوی توفیق کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به پایگاه هوایی در همدان گفت: در مورد پایگاه هوایی در همدان که در مجلس در جلسه قبل نیز تذکری داده شد من توضیح دادم که ما هیچ پایگاهی به هیچ کشوری ندادیم و این امر موقتی بود برای سوخت گیری و به همین دلیل هم احتیاج به کسب مجوز از مجلس نداشت.

وی ادامه داد: طبق قانون اساسی دادن پایگاه نظامی به بیگانگان ممنوع است و نظام هم این کار را نکرد.

وی تصریح کرد: لازم است به وزیر دفاع تذکر دهم که نسبت به مجلس درست حرف نزدند و باید ادب حکمرانی را در این مسائل رعایت می کردند.

لاریجانی اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرمودند که مجلس در راس امور است بنابراین در نظام باید هم در بیان مطالب و هم در اجرا به این موضوع توجه داشت لذا از همه دوستان می خواهم که به این ساختار نظام و درجات نظام توجه کافی داشته باشند./مهر