زیباکلام گفت: من نمي دانم از کجا به آقاي رحماني فضلي فشار وارد شد که ايشان طوري برخورد و عقب نشيني کردند که انگار وزير کشور گينه بيسائو اين اظهارات را درباره پول هاي کثيف مطرح کرده است.

واکنش زیباکلام به اتفاقات روز گذشته مجلس

 

 

شرق پرس: صادق زیباکلام ،استاد دانشگاه تهران درواکنش به اظهارات روز گذشته وزیر کشور در صحن علنی مجلس ،گفت:بنده بجز ابراز تاسف و تاثر از عقب نشینی ۱۸۰درجه ای آقای رحمانی فضلی چیز دیگری نمی توانم بگویم.

 

وی افزود:مساله ورود پول های کثیف به انتخابات تنها موضع گیری بجا و مردمی بود که آقای رحمانی فضلی دراین مدت حضورشان در وزارت کشور داشتند درحالی که با توجه به جایگاه ایشان در وزارت کشور انتظار می رفت بیشتر به مساله پول های کثیف ورود کنند.

 

این استاد دانشگاه اظهار داشت:من نمی دانم از کجا به آقای رحمانی فضلی فشار وارد شد که ایشان طوری برخورد و عقب نشینی کردند که انگار وزیر کشور گینه بیسائو این اظهارات را درباره پول های کثیف مطرح کرده است.

 

وی تاکید کرد:متاسفانه مسوولین ما وقتی می فهمند اظهاراتشان تند و صریح شده بلافاصله عقب نشینی می کنند و توپ را در زمین رسانه ها می اندازند و می گویند حرفهای ما تحریف شده است البته اگرچه ما از این رفتارها در مسولانمان زیاد دیده ایم اما از فرد اصولگرایی که مدعی پایبندی به اصول و موازین است انتظار نداریم اینقدر سریع عقب نشینی کند آن هم درخصوص موضوعی که از سوی وزیر دادگستری هم مطرح شده است.

 

زیباکلام گفت:من نمی دانم چه اتفاقی افتاده که جایگاه مجلس سقوط کرده و ما از مجلس شورای اسلامی اول که انتخاباتش درسال ۵۸برگزار شد به مجلس شورای اسلامی نهم رسیده ایم اگر واقعا نقصی درکار مجلس ما نیست آقای رحمانی فضلی حق داشتند حرفهایشان را پس بگیرند اما واقعیت این است که نمی توان مجالس اول و دوم انقلاب اسلامی را در کنار مجالس هشتم و نهم قرار داد و مدعی شد کارکردها ، کیفیت و احساس تعهد و مسئولیت نمایندگان امروز مثل آن دو دوره است .نمی توان گفت همانطور که در مجالس اول و دوم انقلاب پول نقشی بازی نمی کرد در انتخابات مجلس هشتم و نهم هم پول خرج کردن در جامعه ما خیلی نقشی نداشته است.

 

سوال من این است که آقای رحمانی فضلی چطور می خواهد این مسائل را نادیده بگیرند و پشت کند به تفاوت هزینه ها و خرج هایی که در مجالس هشتم و نهم صورت گرفته درحالی که در مجالس اول و دوم نامزدها نیازی به این خرج کردن ها نداشتند.

 

وی گفت:بنا بر ادعای آقای رحمانی فضلی اگر هم فرض را براین بگذاریم  که رسانه ها شیطنت کردند و به این موضوع پرداختند اما سوال من این است که جناب آقای وزیر واقعیت چیست؟آیا شما می توانید بگویید هزینه های صدها میلیون تومانی در انتخابات جمهوری اسلامی ایران اتفاق نمی افتد و یک صدم این مبلغ در انتخابات  مجالس اول و دوم هزینه می شد؟ آقای رحمانی فضلی چطور می توانید روند سقوط جایگاه مجلس و خرج کردن هایی که در بسیاری از حوزه های انتخابیه حرف اول را می زند  انکار کنید؟

 

وی تاکید کرد:اینکه وزیر کشور از اساس یک موضوع جدی را درباره انتخابات،مجلس، نظارت استصوابی و رد صلاحیت ها انکار کند جای تامل و تاثر و تاسف دارد.

آریا