نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش اظهارات وزیر کشور در مورد پولهای کثیف گفت: سخنان وزیر کشور بیش از اینکه در مبارزه با مفاسد مالی باشد بیشتر جامعه را بدبین می کند و در بلندمدت آسیب جدی به جامعه می زند؛ اینگونه کارها زشت و دور از انتظار است.

zakani-18

 

 

شرق پرس: علیرضا زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با موضوع ورود پول های کثیف در انتخابات گفت: مبارزه با پول کثیف نباید موج رسانه ای شود که توسط برخی مورد بهره برداری سیاسی قرار گیرد.

 

 

وی افزود: با کلی گویی و ایجاد موج رسانه ای نمی توان به نتیجه درست رسید.

 

 

زاکانی خاطرنشان کرد: باید با بررسی و تحقیق دانست که این موج سازی‎ها برای چیست و چه گروه یا افرادی از اینگونه حرکات سود می برند.

 

 

نماینده مجلس تصریح کرد: با تحقیق بیشتر می توان فهمید چه کسانی با نزدیک کردن کانون ثروت به قدرت بهره لاز م را می برند و برای رسیدن به اهدافشان از هر راهی حاضر هستند وارد شوند.

 

 

وی گفت: ما باید از شعارزدگی دوری کنیم و در عمل برای مبارزه با مفاسد اقتصادی وارد عمل شویم؛ در این زمینه افراد با هر سمت و عنوانی هستند به وضعیت مالی آنان رسیدگی کامل شود تا از این طریق از مفسده مالی پیشگیری کنیم.

 

 

زاکانی خاطرنشان کرد: طبق قوانین باید وضعیت مالی همه مسئولانی که هم سطح یا بالاتر از فرماندار هستند، رسیدگی شود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: قوانین در ایران زیاد است؛ حتی قانون از کجا آوردی نیز وجود دارد فقط نیاز است به قانون عمل شود.

 

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه در کشور همه از دغدغه سخن می گویند اما عمل ندارند، افزود: در مبارزه با پولشویی و مفاسد مالی نیاز به عملگرایی است و با شعارزدگی و جوسازی کاری به پیش نمی رود.

 

 

وی ادامه داد: «سخنان وزیر کشور بیش از اینکه در مبارزه با مفاسد مالی باشد بیشتر جامعه را بدبین می کند و در بلندمدت آسیب جدی به جامعه می زند؛ اینگونه کارها زشت و دور از انتظار است.»

 

 

زاکانی گفت: نمایندگان مجلس آماده هستند تا لوایح دولت را بررسی و عملیاتی کنند اما تاکنون قوانینی با عنوان لایحه مبارزه با پولشویی و مفاسد اقتصادی به مجلس ارایه نشده است؛ با این حال قوانین بسیاری برای مقابله با پولشویی و مفاسد اقتصادی وجود دارد و با دوری از شعار می توان این قوانین را عملیاتی کرد./تسنیم