تارنمای مجله تایم به نقل از دفتر بنیامین نتانیاهو پنجشنبه شب در واکنش به بیانیه قرائت شده ایران و کشورهای عضو 1+5، گزارش داد که نتانیاهو در واکنش به پیش نویس توافق نامه ایران، اذعان داشت این توافق نامه، کار ایران را در ادامه مسیر فعالیت های هسته ایش آسان تر از پیش کرده است.

 

شرق پرس: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آخرین تلاش های خود درسنگ اندازی به توافقات بین ایران و ۵+۱، خطاب به باراک اوباما، این توافق را موجب به خطر افتادن موجودیت رژیم اسرائیل دانست و توافق نامه را همچون سر تعظیم فرود آوردن آمریکا به دستورات ایران عنوان کرد.
 
 
 
تارنمای مجله تایم به نقل از دفتر بنیامین نتانیاهو پنجشنبه شب در واکنش به بیانیه قرائت شده ایران و کشورهای عضو ۱+۵، گزارش داد که نتانیاهو در واکنش به پیش نویس توافق نامه ایران، اذعان داشت این توافق نامه، کار ایران را در ادامه مسیر فعالیت های هسته ایش آسان تر از پیش کرده است.
 
 
 
وی در یک بیانیه کتبی عنوان داشت: در این توافق نامه، ایران قابلیت گسترده فعالیت های هسته ای خود را حفظ می کند، غنی سازی ها را ادامه می دهد، در زمینه های تحقیقاتی و ساخت ساتتریفیوژهای پیشرفته کارش را دنبال می کند و در این میان حتی یکی از تأسیسات هسته ایش را هم تعطیل نخواهد کرد و تأسیسات زیرزمینی فردو هم که به فعالیتش همچنان ادامه خواهد داد.
 
 
 
وی با اشاره به گسترش نفوذ ایران در منطقه ادعا کرد که حتی در واکنش به تهدیدات چند روز گذشته مقامات نظامی ایران در مورد موجودیت اسرائیل نیز هیچ حرفی به میان نیامده است.
 
 
 
جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو ۱+۵ روز پنجشنبه ۱۳ فروردین ماه ۹۴ در لوزان سوییس بیانیه ای را امضا و قرائت کردند که براساس آن تحریمها علیه ایران برداشته می شود./ایرنا