در این گزارش ادعا شده که بخشی از موشک ها، راکت ها و همچنین دارو و پول نقد از این راه به وسیله کشتی های گذری به یمن قاچاق می شده اند...

 

کویت گزارش رویترز درباره استفاده ایران از آب های این کشور برای ارسال سلاح و کمک های نظامی به حوثی های یمن را تکذیب کرد.
 

وزارت خارجه کویت در بیانیه ای خبر رویترز درباره استفاده ایران از آب های این کشور برای ارسال سلاح و کمک های نظامی به حوثی های یمن را تکذیب کرد.

خبرگزاری رویترز روز گذشته به نقل از منابع موثق مدعی شده بود که سپاه پاسداران با استفاده از کشتی های کوچک محموله های ارسالی خود به یمن را در آب های کیوت بارگیری می کرده است.

در این گزارش ادعا شده که بخشی از موشک ها، راکت ها و همچنین دارو و پول نقد از این راه به وسیله کشتی های گذری به یمن قاچاق می شده اند.

به گفته این منابع، کشتی های ایرانی در شش ماه گذشته تحرکات مشکوکی در آب های کویت داشته اند و برای جلوگیری از شناسایی، پرچم خود را بارها پایین می کشیده اند.

همچنین منابع غربی گفته اند که ایران از بندرهای کوچکی برای ارسال این سلاح ها استفاده می کرده است تا موجب جلب توجه نشود.

اکنون خبرگزاری دولت به نقل از یک منبع در وزارت خارجه این کشور گفته است که آب های این کشور زیر کنترل کامل نیروی دریایی و گارد ساحلی کویت است و هیچ گزارشی درباره تحرکات یا فعالیت های دریایی مشکوک گزارش نشده است.

این منبع همچنین از رسانه ها خواسته است پیش از آن که خبری را در رابطه با این مسئله منتشر کنند، بیشتر درباره آن تحقیق کنند.

کشورهای درگیر در جنگ عربستان و متحدان غربی آنها همواره ایران را به ارسال کمک های نظامی و تسلیحاتی به جنبش انصار الله یمن متهم کرده اند، اما تهران این اتهام ها را رد کرده است./پارسینه