نماینده مجلس در کمیسیون اجتماعی گفت: افزایش وام ازدواج به مبلغ ده میلیون تومان و تسهیل دریافت آن در کوتاه مدت با وثایق آسان، در برنامه کمیسیون اجتماعی است.

وا ازدواج 10 میلیونی می شود ؟

 

شرق پرس: ایرج عبدی ، در مورد برنامه کمیسیون اجتماعی در خصوص حمایت از ازدواج افزود: یک طرحی دانشجویان مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در خصوص وام قرض الحسنه ازدواج داشتند که این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور نمایندگان بانک مرکزی، وزارت ورزش و جوانان و مرکز پژوهش های مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

 

 نماینده مجلس در کمیسیون اجتماعی درباره جزئیات این طرح گفت: افزایش وام ازدواج به مبلغ ده میلیون تومان و تسهیل دریافت آن در کوتاه مدت با وثایق آسان، در برنامه کمیسیون اجتماعی است.

 

 

ایرج عبدی ، در مورد برنامه کمیسیون اجتماعی در خصوص حمایت از ازدواج افزود: یک طرحی دانشجویان مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در خصوص وام قرض الحسنه ازدواج داشتند که این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور نمایندگان بانک مرکزی، وزارت ورزش و جوانان و مرکز پژوهش های مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: بنا بر این شد تا جهت تدقیق طرح، بانک مرکزی آمار و ارقام مدنظر در خصوص منابع و مصارف قرض الحسنه را ارائه کند و اعضای مرکز دانشگاهی نیز پیشنهادات و بندهای قانونی خود را ارائه دهند.

 

 

عبدی با اشاره به اینکه در جلسه هفته آینده کمیسیون اجتماعی این موضوع دوباره مطرح و نهایی خواهد شد، افزود: در حال حاضر وام ازدواج مشکلات فراوانی دارد. افراد زیادی در صف هستند و نمی توانند همین رقم ناچیز را دریافت کنند.

 

 

نماینده مردم خرم آباد در مجلس با تاکید بر اینکه مبلغ فعلی برای وام ازدواج، جوانان را تشویق به ازدواج نمی کند بیان کرد: افزایش وام ازدواج به مبلغ ده میلیون تومان و تسهیل دریافت آن در کوتاه مدت با وثایق آسان، در برنامه کمیسیون اجتماعی است تا مشوقی برای ازدواج به عنوان مسئله ای مهم و راهبردی باشد.

 

وی در خصوص نحوه افزایش وام ازدواج گفت: لازم است تا منابع قرض الحسنه بانک ها اولویت بندی شود و ازدواج به عنوان اولویت اول قرار گیرد که در این خصوص قرار است بانک مرکزی آمار وام های قرض الحسنه داده شده به حوزه های مختلف را منتشر کند.

 

 

عبدی با تاکید بر اینکه در حال حاضر منابعی در نظام بانکی وجود دارد که با نرخ صفر به صورت قرض الحسنه از مردم دریافت شده اما وام قرض الحسنه داده نمی شود خاطرنشان کرد: در تخصیص منابع بی عدالتی وجود دارد و بانک ها بخش قابل توجهی از منابع قرض الحسنه خود را به کارکنان خود می دهند که این وضعیت باید تغییر کند.

 

 

عضو کمیسیون اجتماعی در خصوص برنامه کمیسیون اجتماعی در این زمینه افزود: آنچه مدنظر ماست این است که اولویت تسهیلات قرض الحسنه وام ازدواج باشد و مقدار وام ازدواج نیز افزایش یابد.

 

 

ایرج عبدی در آخر گفت: بحث ازدواج بحث مهمی است که در افزایش جمعیت نیز اثرگذار است و لذا لازم است به صورت جدی پیگیری شود که این مهم در دستور کار کمیسیون اجتماعی هم قرار دارد.

تسنیم