وزیربهداشت افزود: شهید رضوی در وصیت نامه خود بعد از توصیه به تحکیم وحدت، از مسوولان خواسته است که به محرومان و مظلومانی که به جبهه آمدند، رسیدگی کنند لذا امروز وظیفه دولتی ها رسیدگی به وضعیت محرومان است.

وزیربهداشت: بداخلاقی ها مانع نشان دادن کارآمدی نظام به جهان شد

 

 

شرق پرس: وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: بداخلاقی ها باعث شد که صاحبان انقلاب نتوانند کارآمدی های نظام مقدس جمهوری اسلامی را به مردم وکشورهای جهان نشان دهند.

 

 

 

 سید حسن قاضی زاده هاشمی پنجشنبه شب در بیست و چهارمین سالگرد شهادت شهید محمد تقی رضوی درسازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: درسالهایی که از انقلاب اسلامی گذشت، اتفاقات بسیاری در کشور افتاد که منشا بروز آنها و برخی از ناملایمات واختلافات دیگر همان نداشتن اخلاق و اخلاق مداری بود.

 

وی بیان کرد : خودخواهی، خودمحوری، قدرت طلبی، ظن وگمان بد به دیگران و بسیاری ازبداخلاقی های دیگر ازسوی مسوولان باعث شد انقلابیون و پیروان خط امام راحل تکه پاره شده و از هم جدا شوند.

 

وی گفت : برغم اینکه امام خمینی (ره) راه درست را به انقلابیون نشان داده و همواره خطر تفرقه، گروه گرایی، سیاست بازی وخودمحوری را به مسوولان گوشزد کرده بودند اما از آنجا که انسان ممکن الخطا می باشد، عده ای گرفتار این رفتارهای نادرست شدند.

 

وی خطاب به اعضای جهاد سازندگی و مسوولان انقلابی ایران گفت : بنا بود پس از انقلاب اسلامی در محور ولایت، کشور را آباد کنیم، محرومان را از فقر و گرسنگی نجات دهیم اما اکنون حاشیه شهرهایمان مملو از روستاییان مهاجر و محرومان شده و در همین مشهد مقدس قریب یک و نیم میلیون نفر حاشیه نشین هستند.

 

وزیر بهداشت اظهارکرد : هرچند نمی توان پیامدهای خشکسالی را بر اقتصاد روستاها نادیده گرفت که حتی عده ای را به خاک سیاه نشانده است اما ضعف اصلی عدم مدیریت درست درکشور بود که باعث شد خشکسالی اثر زیانبار خود را بر زندگی مردم بگذارد.

 

هاشمی خاطر نشان کرد: مشکل از زمانی شروع شد که عده ای دم از جداسازی و استقلال بخش باغبانی، دامداری و … زدند، سپس برای اینکه به مقامی دست یابند و معاون و وزیر شوند با دولتی ها همسو شدند و نهادهای انقلابی را مزاحم تلقی کردند.

 

وزیر بهداشت گفت : متاسفانه امروزه از اقشار مختلف با عقاید گوناگون که جایگاهی در کشور دارند، پیام یاس نسبت به انقلاب به گوش می رسد و عده ای مدام بر طبل ناامیدی در کشور می کوبند.

 

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: امروز برای اینکه مشکل مردم را حل کنیم باید اخلاق مداری را سرلوحه کار خود قراردهیم، همان صفا وصمیمیت، اخلاص و ایمان و باور به انقلاب اسلامی که شهیدان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس داشتند می تواند نجات بخش این کشور باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: آنچه تاکنون انقلاب اسلامی را نگه داشته و در عرصه های مختلف به موفقیت رسانیده است از یک سو دستان غیبی بود که به رغم همه تفرقه افکنی ها، بی اخلاقی ها و مسائل بغرنج دیگر به داد این مملکت رسید و از سوی دیگر اخلاص مردم و ایمان و باور کسانی بود که پیرو خط ولایت هستند و به هدیه و نصرت الهی باور دارند.

 

وی بیان کرد: امثال شهید رضوی باور کرده بودند که وعده پروردگار، حق است اما در مقابل اکنون ایمان به نصرت الهی لقه لقه زبان ما شده است و بیش از آنکه به وعده خداوند باور داشته باشیم به خود باور داریم.

 

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر به ولایت و رهبری باور نداشته باشیم و از خود عبور نکنیم نمی توانیم به خدا برسیم وکشور را آباد ووضعیت معیشتی مردم را بهتر کنیم.

 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه مشکل اعتیاد، بیکاری، فقر، بیماری و … در کشور جدی است، افزود: ما انقلاب کردیم تا مشکلاتی از این قبیل را رفع نماییم و وضعیت معیشت مردم را بهبود ببخشیم اما همچنان این مسائل گریبانگیر مردم است.

 

وی اظهار کرد: برای رفع مشکلات مردم باید اخلاص و ایمان و باور شهیدان را در خود بوجود آوریم و با اراده و ایمان به نصرت الهی کمر همت ببندیم و مشکلات را حل کنیم.

 

این عضو سابق جهاد سازندگی اظهارکرد: بیش از ۲۰ سال در جهاد سازندگی در کنار بسیاری ازشهیدان بزرگی ازجمله شهید رضوی خدمت کردم و دوران بسیار خاطره انگیزی را پشت سر گذاشتم و به این باور رسیدم که باید به وصیت نامه شهدا عمل کرد تا به پیروزی رسید.

 

وی افزود: شهید رضوی در وصیت نامه خود بعد از توصیه به تحکیم وحدت، از مسوولان خواسته است که به محرومان و مظلومانی که به جبهه آمدند، رسیدگی کنند لذا امروز وظیفه دولتی ها رسیدگی به وضعیت محرومان است.

 

وی بیان کرد: رئیس جمهوری دغدغه رفع مشکلات مردم بویژه اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی را دارند و بارها بر این نکته تاکید کرده اند لذا ما دولتی ها باید بیشتر از اینکه متوجه خود باشیم، خدا را ببینیم و بیشتر از اینکه مردم را ببینیم دشمن را زیر نظر داشته باشیم؛ نباید به گونه ای عمل کنیم که مردم را در مقابل خود قرار دهیم.

 

وزیر بهداشت درباره خاطرات خود از شهید محمد تقی رضوی گفت: ۳۵ سال قبل با شهید رضوی آشنا شدم و برای نخستین بار است که از پشت تریبون در جمع اعضای جهاد کشاورزی و خانواده های شهدای این وزارتخانه درباره این شهید بزرگوار صحبت می کنم.

هاشمی افزود: شهید رضوی از اعضای جهاد سازندگی تربت حیدریه بود و من در کنار وی مشغول به فعالیت بودم تا زمانی که جنگ آغاز و کاروان جهاد سازندگی خراسان به همراه این شهید راهی سوسنگرد برای انجام ماموریت در پشت جبهه شد.

وی اظهار کرد: شهید رضوی ازدستورالعمل شورای مرکزی جهاد سازندگی مبنی بر فعالیت گروه جهاد سازندگی خراسان در سوسنگرد تمرد کرد و به عشق خط مقدم جبهه محل خدمت خود را ترک نمود و با گروه شهید چمران همراه شد.

وی بیان کرد: زمانی که احتمال سقوط اهواز می رفت، پیشنهاد شد که یک جاده حدفاصل اهواز و سوسنگرد ساخته شود و شهید رضوی تنها مهندسی بود که می توانست برای ساخت این جاده به کمک ما بیاید.

وی گفت: شهید رضوی به اتفاق دو نفر دیگر در مدت ۲۰ روز آن جاده را ساختند و پس از آن نیز واقعه هویزه پیش آمد که اولین حضور این شهید درخط مقدم جبهه بود.

وزیر بهداشت اظهارکرد: شهید رضوی به تدریج در سال های جنگ رشد کرد و مسوولیت های مختلف در جهبه برعهده گرفت و همزمان با تشکیل قرارگاه خاتم الانبیا، تصدی معاونت این قرارگاه را پذیرفت و تا سال ۱۳۶۶ که به شهادت رسید در این مسوولیت خدمت کرد.

وی بیان کرد: شهید رضوی بسیار انسان محجوب، بی ادعا، بی ریا و آرام و به اسلام، محرومان و ولایت بسیار وفادار بود، او به مدت هفت سال در صحنه های مختلف جنگ حضور یافت و جوانمردانه مبارزه کرد.

بیست و چهارمین سالگرد شهادت شهید محمد تقی رضوی شامگاه پنجشنبه در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با حضور مسوولان برگزار شد.

 

 

 

ایرنا