واعظی وزیر ارتباطات با بیان اینکه تلگرام فیلتر نخواهد شد، گفت: از نظر فنی آمادگی برای برگزاری انتخابات الکترونیک را داریم و منتظر توافق وزارت کشور و شورای نگهبان هستیم.

وزیر ارتباطات: تلگرام فیلتر نمی شود

 

شرق پرس:  محمود واعظی امروز در حاشیه همایش اقتصادی مقاومتی مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان در جمع خبرنگاران، در مورد برگزاری الکترونیکی انتخابات در کشور، اظهار کرد: با هماهنگی وزارت کشور از ۴ ماه قبل کمیته ای در وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات از همه بخش‌های زیر ربط برای آماده سازی زیر ساخت انتخابات الکترونیکی تشکیل شد.

 

وی افزود: وزارت کشور مراکزو شهرهایی را اعلام کرد و زیرساخت های لازم را فراهم کردیم و کمیته‌ای هم در وزارت کشور زیر نظر بخش فناوری این زوارتخانه تشکیل شد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این کمیته عضو است.

 

عضوکابینه دولت یازدهم ادامه داد: اعلام می‌کنم در زیرساخت‌ها در نقاطی که به ما اعلام شد، فراهم کردیم و فقط نقاط و روستاهای وجود دارد که امیدواریم تا دهه فجر هم آماده شود.

 

واعظی گفت: از نظر فنی آمادگی برای برگذاری انتخابات الکترونیک وجود دارد، و اگر وزارت کشور و شورای نگهبان با هم توافق کنند، انچه مربوط به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌شود، آمادگی کامل داریم.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص ۲۰هزار روستایی که زیر ۲۰ خانوار هستند، هنوز به اینترنیت پرسرعت که بتوان در انتخابات از آن استفاده کرد، دسترسی ندارند، بیان کرد: امیداورم تا ۲۲ بهمن ماه امسال برای روستاها به ۲۰هزار خانوار برسیم، و باسرعت در حال انجام کار هستیم و در دوهفته گذشته حدود ۱۵۰۰روستا به جمع روستاهای دارای اینترنت اضافه شد و به سرعت در حال انجام کار هستیم.

 

وی در مورد امنیت در انتخابات الکترونیکی، بیان کرد: در کشوری زندگی می کنیم که از نظر امنیت دستگاه امنیتی و نظامی ما وظایف خود را به خوبی انجام می دهند و ما هم به سهم خودمان در بخش فنی این بستر را فراهم کنیم که انتخابات الکترونیکی بودن نقص و سالم انجام شود.

 

واعظی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص مشکلات به وجود آمده برای شبکه ایرانی بیسفون، گفت: در ایام اربعین تسهیلات ویژه ای هم در عراق و هم ایران برای تمام کسانی که می خواستند خدمات دریافت کنند، از جمله بیسفون قائل شدیم و بعد از این ایام همه چیز به حالت قبل برگشت.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم در خصوص اینکه آیا شبکه اجتماعی تلگرام فیلتر خواهد شد یا نه، بیان کرد: کارهایی تلگرام انجام می‌دهد و قرار نیست فیلتر شود./تسنیم