الجبیر وزیر خارجه سعودی گفت: حملات ایران بعد از اظهاراتی خصمانه علیه عربستان صورت گرفت و (این اظهارات) به طور مستقیم به منزله (اقدامی) تحریک کننده و نیروی محرکه حمله بود که این وضعیت نقض صریح همه منشورها و معاهدات بین المللی است

aljabir-soudi4

 

 

 

شرق پرس: عادل الجبیر در جلسه افتتاحیه نشست فوق العاده وزیران خارجه اتحادیه عرب در شهر قاهره ادعای واهی دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه و فتنه انگیزی را مطرح کرد.

 

تسنیم به نقل از خبرگزاری کویت(کونا) نوشت: الجبیر که به نظر می‌رسد رجز خوانی‌هایش تمامی نداشته باشد، در این باره گفت: حملات اخیر به نمایندگی دیپلماتیک عربستان در ایران “به وضوح رفتار برهم زننده و دخالت در امور داخلی کشورهای این منطقه و فتنه انگیزی طائفه ای و مذهبی و برهم زدن امنیت و ثبات آن را که سیاست ایران در منطقه عربی دنبال می‌کند، منعکس می کند”.

 

وزیر خارجه سعودی افزود: حملات ایران بعد از اظهاراتی خصمانه علیه عربستان صورت گرفت و (این اظهارات) به طور مستقیم به منزله (اقدامی) تحریک کننده و نیروی محرکه حمله بود که این وضعیت نقض صریح همه منشورها و معاهدات بین المللی است که کشورها را مسئول محافظت از نمایندگی‌های دیپلماتیک می داند.

 

برپایه این گزارش، عادل الجبیر از شورای وزیران خارجه اتحادیه عرب که به درخواست عربستان برای برگزاری نشست فوق العاده- پاسخ مثبت داد، تشکر کرد.

 

در پی انتشار خبر اعدام شیخ النمر از روحانیون برجسته شیعه عربستان توسط مقامات سعودی، گروهی معترض به سفارت ریاض در تهران حمله کردند.  اعدام شیخ النمر موجی از محکومیت جهانی را به همراه داشت.