اعضای شورای شهر ساری در جلسه ای که با حضور صادق مقدسی مدیر کل صدا و سیمای مرکز مازندران برگزار شد گفتند ، صدا و سیما برای برنامه های آموزشی و انعکاس عملکرد دستگاههای اجرایی تقاضای مشارکت مالی می کند که به دور از قوانین و مقررات است.

shora-sari2014

 

 

به گزارش شرق پرس اعضای شورای اسلامی ساری در نشست شب گذشته در محل سالن شورا خواستار توجه رسانه ملی به مدیریت شهری وفرهنگ سازی برای حل مشکلات و معضلات زباله، ورزش همگانی ، بهداشت و درمان و ترافیک شهری استان شدند.

 

 

اعضای شورای اسلامی گفتند ، صدا و سیما برای برنامه های آموزشی و انعکاس عملکرد دستگاههای اجرایی تقاضای مشارکت مالی می کند که به دور از قوانین و مقررات است.

 

علیجان شمشیر بند رئیس شورای اسلامی ساری با بیان اینکه آموزش همگانی و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از طریق صدا و سیما اثر گذار است، گفت: رسانه ملی مرکز هدایت فکری و مروج اخلاق گرایی است .

 

وی با بیان اینکه صدا و سیما یک رسانه ملی با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از خدمات مسئولان امید در جامعه را افزایش و موجب یاس و ناامیدی دشمنان می شود، ادامه داد: از آنجائیکه آحاد مردم با مدیریت شهری به صورت مستقیم سر و کار دارند ، توجه رسانه ملی به برنامه های فرهنگی و آموزشی مدیریت شهری ضروری است.

 

وی به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اسفند ماه امسال اشاره کرد و بیان داشت: شورای اسلامی برای حضور حداکثری مردم پای صندوق رای تلاش و برنامه ریزی می کند.

 

به گفته شمشیر بند انتظارات و توقع از صدا و سیما برای توسعه طرح ها و برنامه های فرهنگی شهری بالا و به حق است.

 

وی به در دست اجرا بودن ۴۵۰ پروژه بزرگ و کوچک در شهر ساری اشاره کرد و ادامه داد: ساری پیشانی استان مازندران است و توقع داریم عملکرد شورا و شهرداری به درستی به مردم گزارش و اطلاع رسانی شود.

 

محمد حسن محمدی کیادهی دیگر عضو شورای اسلامی ساری با انتقاد از اینکه صدا و سیما برای بیان عملکرد مدیریت شهری پول مطالبه می کند، گفت: رسانه ملی از اعتبارات دولتی استفاده می کند و باید به وظیفه خود عمل کند.

 

علی اکبر زلیکانی دیگر عضو شورای شهر مرکز مازندران گفت: قانون مدیریت پسماند به صراحت رسانه ملی و دستگاه آموزشی را به اهمیت جدا سازی زباله و پسماند تاکید دارد ولی صدا و سیمای مرکز مازندران هنوز نسبت به مدیریت پسماند که عامل اصلی تخریب محیط زیست استان است ، همچنان بی توجهی می کند.

 

وی ادامه داد: صدا و سیمای طبرستان می توان در اقتصاد مقاومتی استان مازندران نیز ورود پیدا کند.

 

وی تصریح کرد: اگر صدا و سیما در جمهوری اسلامی یک رسانه ملی است باید از اعتبارات دولتی استفاده کند و وظیفه اطلاع رسانی عملکردها و رویکردهای شورای شهر و دیگر نهادهای مردمی را بدون چشم داشتی دارد.

 

فیض الله نفجم عضو شورای اسلامی ساری ضمن قدردانی از صدا و سیما گفت: سلامت اجتماعی در ورزش جامعه نهادینه می شود و رسانه ملی می تواند در این حوزه برنامه سازی و آگاهی بخشی را بیشتر کند.

 

وی ادامه داد: از آنجائیکه ورزش قهرمانی کشور با حضور ورزشکاران مازندرانی رخ می دهد ،توقع داریم تا رسانه ملی در مازندران به ورزش قهرمانی و تیم های لیگ برتری استان بیشتر توجه کند.

 

سید مهدی احمدی به عنوان دیگر عضو شورای اسلامی ساری گفت: صدا و سیما به مقولات فرهنگی و اجتماعی از جمله حقوق شهروندی باید بیشتر ورود پیدا کند .

 

وی اضافه کرد: فرهنگ بومی و سنتی مازندران به درستی بین نسل جوان تبیین نمی شود.

 

سید محمد جعفری یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی گفت: برنامه های صدا و سیما به مدیریت شهری باید پررنگ تر شود ، صدا و سیما در مباحث فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و ورزشی خوب عمل می کند اما باید در مدیریت شهری بیشتر ورود پیدا کند.

 

سعید نجاریان عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت: نیمی از مدال های المپیک گذشته کشور را ورزشکاران استان مازندران کسب کرده اند و انتظار داریم ورزش استان بیشتر مورد توجه رسانه ملی قرار بگیرد.

 

وی اضافه کرد: صدا و سیما مرکز مازندران در مقوله حل مشکلات و معضلات اجتماعی طلاق ، زباله و ترافیک شهری کمتر ورود پیدا کرده است.

 

مهدی عبوری شهردار ساری که خود از کارمندان رسمی رسانه ملی است، گفت: مدیریت در دستگاه اجرایی مشکلاتی دارد و نارسایی هایی که به مدیران جدید به ارث رسید ، به این مشکلات دامن می زند.
وی اضافه کرد: بیان حقایق تلخ و تند است و رسانه به این مهم باید توجه کند.

 

صادق مقدسی مدیر کل صدا و سیمای مرکز مازندران نیز در این نشست گفت: مسئولان شهری استان به نسبت لیاقت مردم استان کار نکرده اند و به طور یقین مدیران و مسئولان نیز به این کم کاری ها اذعان دارند.

 

وی اضافه کرد: عملکردهای درست و صحیح وظیفه مسئولان است و البته رسانه باید آن را منعکس کند اما ما به دنبال نواقص وظایف محوله هستیم تا در حق مردم کوتاهی نشود.

 

وی گفت: شورا و شهرداری وظیفه سنگینی در ارایه خدمات مطلوب به مردم دارند ، تعامل بین رسانه ملی مرکز مازندران و مدیران شهری باید تقویت شود.

 

مقدسی گفت: روابط عمومی های دستگاههای اجرایی باید به رسانه ها و نقش آنان در آگاهی بخشی جامعه توجه بیشتر و تعامل بهتری داشته باشند.

 

 

 

 

 

ایرنا