سالهای قبل در گوشه و کنار شنیده می شد که شبکه مازندران(تبرستان) همواره روندی نزولی در میزان جذب مخاطب دارد, اما با تغییرات مدیریتی در این شبکه استانی و ابتکارات جدید در برنامه سازی بویژه بخش گزارش و اخبار به نظر می آید مسئولان صدای انتقاد کارشناسان و منتقدان را شنیده باشند.

tabarestan-mazandaran-tv

 

 به گزارش شرق پرس در یک سال اخیر پس تغییرات اساسی در مدیریت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در حالی علی صادق مقدسی به عنوان مدیرکل صدا وسیمای مرکز مازندران جانشین بهرام حمیدی بازنشسته شد که این تغییر و جابجایی های پس از آن، اگرچه در ابتدا موجب انتقادات نمایندگان مجلس و افراد سرشناس شد اما در ادامه موجب تحولات حرفه ای در بخش‎های مختلف صدا و سیمای مرکز مازندران به ویژه بخش خبر شد.

 

 

صادق مقدسی که معاونت‎ها و سمت‎های مختلف استانی، ملی و مسئولیت همایش‎های بین‎المللی نیز داشته است در نخستین گام اقدام به قدردانی از زحمات علی فتح‎الهی و تغییر معاون خبر خود کرد تا نگاه حرفه ای خود را با دعوت از سیدعنایت احمدی میانگله از تهران به زادگاه خود مازندران نمایان کند و منشا تحولاتی در خبر مازندران شود.

 

آنهایی که مشتری ثابت اخبار استان هستند مطلع هستند که خبر مازندران این‎روزها از رکود نسبی محتوایی و مسئول محوری خارج شده است و متمایز با رویه سابق، انعکاس سخنان فرمایشی مسئولان استانی در صورتی که نفعی برای استان نداشته باشد به حداقل رسیده است.

 

توجه بیشتر به شهرهای کوچک و خبرنگاران شهرستانها در اخبار مرکز مازندران با توجه به افزایش اخبار پوشش داده شده از این مناطق به خوبی مشاهده می‎شود و شنیده شده که بخش‎های مختلف خبری با ریزبینی کم سابقه بررسی و تحلیل محتوایی می‎شود تا بهترین محصول خبری مبتنی بر آخرین تحقیقات و موثرترین راهکارهای رسانه ای تحویل افکار عمومی شود.

 

توجه رسانه ای به همه نقاط استان به ویژه روستاها و مناطق کمتر برخوردار و شخصیت بخشی بیشتر به خبرنگاران شهرستانها که معمولا در نظرسنجیها و اقدامات سازمان کمتر مورد توجه قرار می گرفتند از دیگر تغییرات جدید است.

 

تابناک در پایان می نویسد؛ مجموعه‎های خبری با درون مایه موضوعات روز جامعه از مشخصات این مدیریت جدید است و هرچند هنوز با شرایط ایده آل و کاملا منطبق با نیازهای اجتماعی و کمک حداکثری به رفع مشکلات زندگی مردم فاصله دارد اما خبر مازندران که در گذشته نه چندان دور مورد انتقادهای مکرر فرهیختگان و محور بی اقبالی جوانان قرار می‎گرفت اکنون با رویکرد جدید افق روشن‎تری را هدف گرفته است.