ماجرای انتشار این کلیپ‌ها تنها به فضای مجازی ختم نشد و مجله خبری اخبار ساعت 19 شبکه اول سیما و همچنین خبر 20:30 به این مسئله پرداخت و با تماس تلفنی با دادستان مرکز مازندران و فرماندهی انتظامی مازندران به تشریح آن پرداخت.

ashrar-clip5

 

 

 

به گزارش شرق پرس در روزهای اخیر کلیپ‌هایی مبنی بر گردن‌کشی اراذل و اوباش در فضای مجازی دست به دست در حال چرخیدن است که رعب و وحشت بین مردم استان مازندران و کشور به‌وجود آورده‌ است.

 

 

اراذل و اوباش با فیلم‌برداری از خود برای اشخاص مورد نظری که با آنها کدورت دارند، رجزخوانی می‌کنند و زور و بازوی خود را به رخ می‌کشند.

 

در این کلیپ‌ها سردسته‌های شرارت در حالی چهره‌ای خوفناک به‌خود گرفته‌اند که رقبای خود را به الفاظ رکیک تهدید می‌کنند و در فضای مجازی به‌دنبال تسویه‌حساب‌های گروهی خود هستند. صحنه‌های منتشر ‌شده در این کلیپ چنان هولناک است که هر بیننده‌ای را به وحشت می‌اندازد.

 

مردی با نیم‌تنه برهنه و قمه‌ای در دست، جلوی دوربین می‌ایستد و به لنز آن خیره می‌شود، او که تعدادی از دندان‌هایش ریخته مدام با الفاظ رکیک عده‌ای را خطاب قرار می‌دهد و به نزاعی همه‌جانبه دعوت می‌کند، لهجه‌اش نشان می‌دهد مازندرانی است، با خشونت فریاد می‌زند: «بارها زندان افتاده‌ام، اگر جرأت دارید با من طرف شوید تا نشان‌تان دهم کی هستم، بیایید سر قرار تا حساب‌تان را کف دست‌تان بگذارم.»

 

اما موضوع این کلیپ‌ها تنها به فضای مجازی ختم نشد و مجله خبری اخبار ساعت ۱۹ شبکه اول سیما و همچنین خبر ۲۰:۳۰ به این مسئله پرداخت و با تماس تلفنی با حجت‌الاسلام اسدالله جعفری دادستان مرکز مازندران و سردار مسعود جعفری‌نسب فرماندهی انتظامی مازندران به تشریح آن پرداخت.

 

 دستگاه قضا با اراذل و اوباش مماشات نمی‌کند

 

دادستان مرکز مازندران لحظاتی روی خط ارتباطی مجله خبری اخبار ساعت ۱۹ شبکه اول سیما آمد و گفت: پس از مشاهده کلیپ‌های اراذل و اوباش در فضای مجازی پیگیری‌هایی از سوی دادستان شهرستان‌های مورد نظر انجام شد.

 

جعفری با اشاره به برخورد قاطع دستگاه قضا با اراذل و اوباش و برهم‌زنندگان آرامش مردم، اظهار کرد: دستگاه قضا با اراذل اوباش و ایجادکننده رعب و وحشت بین مردم مماشات نمی‌کند.

 

وی بیان کرد: شعبه اختصاصی رسیدگی به پرونده اراذل و اوباش فضای مجازی در شهرستان‌های مورد نظر تشکیل شد تا در نزدیک‌ترین زمان به این مسئله رسیدگی شود.

 

 دستگیری یک اوباش با تیراندازی

 

در ادامه فرمانده انتظامی استان مازندران روی خط ارتباطی آمد و با اشاره به اینکه تعدادی از این کلیپ‌ها مربوط به هشت یا ۹ ماه گذشته بوده، گفت: بعضی از این افراد از شش ماهه گذشته دستگیر و در زندان هستند.

 

جعفری‌نسب با بیان اینکه یکی دیگر از این افراد دو هفته گذشته از سوی نیروی انتظامی در شهرستان آمل با تیر زده و به مراجع قضایی تحویل داده شد، اظهار کرد: دو نفر از این افراد که از شهرستان نور بودند دستگیر شدند.

 

وی به دستگیری یکی از افراد در کلیپ‌های جدید منتشرشده اشاره کرد و افزود: یک نفر از این افراد در حال تعقیب است و در روزهای آینده دستگیر می‌شود.

 

اشرافیت کامل نیروی انتظامی به تحرکات اراذل

 

جعفری‌نسب بیان کرد: این‌گونه بحث‌ها درون گروهی است و مردم مازندران می‌دانند نیروی انتظامی اشرافیت کاملی به تحرکات اراذل و اوباش دارد و برخورد سخت با آنها انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تعامل خوبی بین نیروی انتظامی و قوه‌قضاییه در استان مازندران وجود دارد که برای برخی از آنها تا ۲۵ سال حبس صادر شد، تصریح کرد: فضای استان مازندران برای مانور این افراد تحت کنترل است.

 

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه از روزی که به استان مازندران آمدم به مردم قول دادم برخورد جدی با اراذل و اوباش داشته باشم و تاکنون با آنها به‌شدت برخورد شده، ادامه داد: در روزهای آینده خبرهای خوبی در این زمینه منتشر می‌شود.

 

برخورد سخت و خشن نیروی انتظامی با اراذل

 

این مسئول اظهار کرد: برخی از افراد که در این کلیپ‌ها مشاهده می‌شود در سال‌های گذشته توبه کردند و زندگی خوبی برای خود دارند.

 

جعفری‌نسب با بیان اینکه به مردم مازندران قول می‌دهم تا آخرین قطره خون برای امنیت و آرامش مردم تلاش می‌کنیم، هشدار داد: صددرصد برخورد سخت و خشن با اراذل و اوباش در مازندران خواهیم داشت.

 

به گزارش فارس، شهروندان مازندرانی در روزهای جاری منتظر خبرهای دستگیری و برخورد جدی دستگاه قضا با اراذل و اوباش و گردن‌کشان فضای مجازی هستند.