پس از خاطره توهین آمیز هومن حاجی عبداللهی درباره مردم مازندران در برنامه خندوانه حال نوبت سجاد افشاریان بود که با مثلا شوخی هایش در خندوانه علیه شیرازی ها موجب ناراحتی قومیت دیگری شود.

afshariannn-khandevane1

 

شرق پرس: ظاهراً قرار نیست کمدین های مدعو برنامه خندوانه دست از توهین به قومیت ها بر دارند. هفته پیش بود که هومن حاجی عبداللهی پس از اینکه نتوانست مردم را بخنداند تصمیم گرفت خاطره ای توهین آمیز درباره مردم نجیب مازندران تعریف کند که انتقادها از وی و برنامه خندوانه را در پی داشت. اما پس از او سجاد افشاریان بود که این شگرد تلخ را اینبار برای شیرازی ها تکرار کرد.

 

 

غلام‌مهدی حقدل رئیس شورای اسلامی شهر در یکصد و پانزدهمین جلسه شورای اسلامی این شهر از سخنان «سجاد افشاریان» در برنامه خندوانه گلایه کرد و گفت: این عناوین و توهین‌ها به مردم شریف شیراز نمی‌چسبد.

 

 رضا محمدیان عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این‌باره گفت: آنچه در برنامه هفته اخیر «خندوانه» در مورد شیرازی‌ها مطرح شد تکرار عناوین زشت و نسبت‌های ناروایی است که جز ایجاد اختلاف نتیجه‌ای ندارد.

 

محمدیان اظهار داشت: برنامه خندوانه در هفته اخیر شیرازی‌ها را افرادی تنبل معرفی کرد و بیشترین توهین به شهروندان این شهر شد و توضیحی نیز از سوی صداوسیما در این مورد اعلام نشد.

 

وی افزود: تاکنون چندین بار شاهد چنین برنامه‌هایی از صداوسیما بوده‌ایم که نسبت‌هایی نادرست و عناوین زشت را به مردم شیراز نسبت می‌دهند و جا دارد که صداوسیما تفاوتی بین هجو و طنز قائل شده تمسخر دیگران و القای نسبت‌های دروغ قومیتی را اسباب خنده قرار ندهد بلکه حرمت قومیت‌ها در تمام برنامه‌های جدی و طنز رعایت شود.

 

تابناک می نویسد: سجاد افشاریان در مورد شوخی‌های خود در برنامه «خندوانه» توضیحاتی را ارائه کرد و اظهار داشت: من در شیراز به دنیا آمدم، بزرگ شدم و سال‌ها در این شهر کار کردم و عطر بهارنارنج‌های شهرم را نفس کشیده‌ام و فرق کمدی و توهین را می‌دانم.