در پیام اینستاگرامی سیدحسن خمینی به خانواده ستایش آمده است: سر بسته بگويم كه ظلم ، حق كشى ، اجحاف و تعدى ، مليت و دين ندارند هر چند شرمندگى آن براى ما صاحب خانه ها مى ماند؛صاحب خانه هاى مسلمان و شيعيان على و فاطمه ، همان كه فرمود " الجار ثم الدار"

 

 

شرق پرس: سید حسن خمینی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرامش با خانواده ستایش قریشی دختر افغانستانی ساکن ورامین که چند روز پیش، پس از آزار و اذیت به قتل رسید، ابراز همدردی کرد.

 

 

خبر بسیار تلخ بود. و عجیب اینکه در عصر انفجار اطلاعات دیر مطلع مى شویم.” ستایش “دختر بچه افغانى آزار مى بیند و کشته مى شود.

 

از این جهت هیچ فرقى بین افغانى و ایرانى نیست ولى شاید این اتفاق اندکى تلخ تر و شکننده تر است. کسانیکه در غربت زیسته باشند و یا از “غربت کشیدگان” مصایب آن را شنیده باشند، در مى یابند که اندوه و مصیبت در غربت سخت تر و دردناک تر است.

 

هر چند مى توان گفت برادران و خواهران افغانى ما در این کشور کمتر احساس غربت مى کنند ولى باز نباید غربت را دست کم گرفت. سر بسته بگویم که ظلم ، حق کشى ، اجحاف و تعدى ، ملیت و دین ندارند هر چند شرمندگى آن براى ما صاحب خانه ها مى ماند؛صاحب خانه هاى مسلمان و شیعیان على و فاطمه ، همان که فرمود ” الجار ثم الدار”

 

با خانواده ى “دخترکم ” که مظلومانه روى در نقاب خاک کشید ، همدردى مى کنم و براى برادران و خواهران افغانى خویش که عمرى را با طعم تلخ آوارگى زیسته اند، یک زندگى با ثبات و آکنده از سربلندى و افتخار آرزومندم.

 

 

پیام سید حسن خمینی به خانواده ستایش: ظلم ملیت و دین ندارد+عکس