احمد حسین زادگان در نشستی با نامزدهای نمایندگی مجلس دهم از حوزه انتخابیه ساری و میاندرود از کاندیدای مجلس شورای اسلامی خواست تا با کنترل و رصد فعالیت هوادارانشان در فضای مجازی اجازه هرگونه تخلف و توهین به بهانه تبلیغات انتخاباتی را به هواداران ندهند.

حسین زادگان فرماندار ساری هشدار انتخابات مجلس ساری و میاندورود

 

به گزارش شرق پرس به نقل از کمیته اطلاع رسانی حوزه انتخابیه شهرستان ساری و میاندرود,حسین زادگان فرماندار ساری در نشستی با نامزدهای نمایندگی مجلس دهم از حوزه انتخابیه ساری و میاندرود گفت : متاسفانه با توجه به اینکه از مدت ها پیش بر خلاف قانون ، تبلیغات انتخاباتی را برای نامزدها در فضای مجازی شروع کردند ، لازم است این فضا کنترل و رصد شده تا از هرگونه تخلف ،تخریب و توهین و افترا جلوگیری شود.

 وی به فراگیری فضای مجازی و دسترسی به این فضا در تمامی نقاط کشور ، از آن به عنوان یک فرصت برای تبلیغات انتخاباتی نامزدها یاد کرد و افزود : گروه های مختلف در فضای مجازی با بیان مطالب غیر واقعی تنش و تحرکاتی را در جوانان ایجاد می کنند که باید توسط نامزدها کنترل شود تا بر خورد قهری و انتظامی صورت نگیرد.

پرهیز هواداران از پاسخگویی به هتاکی ها

فرماندار ساری با تاکید بر این که تخریب ، افترا ، درگیری و تنش زیبنده نظام و حتی نامزدها نیست ، اظهار داشت : هواداران نامزدها باید تلاششان را بر ایجاد فضای سالم و شفاف برای تبلیغ نامزدهای مورد علاقه خود متمرکز و از پاسخگوئی به هتاکی های افراد یا گروههای بی هویت خودداری کنند.

وی خطاب به هواداران نامزدها گفت : در فضاهای مجازی با هر فرد بدون هویتی که هیچ اطلاعاتی از وی در دسترس ندارید ، وارد بحث نشوید ، بیشتر اوقات سکوت و صبر بهترین پاسخ است.

حسین زادگان به هواداران نامزدها توصیه کرد : در برخورد با انتقادها صبر داشته باشید و اجازه دهید پاسخ به ادعاها را خود نامزد یا حداقل افراد آگاه و نزدیک به او بدهند.

تنوع نامزدها در ساری و میاندرود

رئیس مرکز حوزه انتخابیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان های ساری و میاندرود از انتخابات به عنوان وقایع مهم کشور نام برد و گفت : انتخابات زمینه ساز حماسه سیاسی و مشارکت ، حضور حداکثری و نمایش قدرت و اقتدار نظام است.

حسین زادگان افزود : خوشبختانه در حوزه انتخابیه ساری و میاندرود نامزدها از گروه ها و سلایق مختلف حضور دارند و مردم منطقه به طیف ها و گروه های مختلف گرایش دارند و این فرصت خوبی است تا مردم ما آگاهانه و عالمانه نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

تبلیغات ایجابی به جای سلبی

وی با اعلام اینکه شورای نگهبان ،هیات نظارت و اجرایی به انتخاباتی سالم و مشارکت حداکثری تاکید دارند ، ادامه داد : کسانی که برای مسند قانون رقابت می کنند ، قانون گریز نیستند و در راستای انتخابات آرام و قانونمند و حضور حداکثری حرکت می کنند.

فرماندار مرکز استان مازندران لازمه رقابت سالم را وجود فضایی به دور از بداخلاقی ، تحقیر ، توهین و تخریب دانست و تاکید کرد : نامزدهای انتخاباتی به تناسب برنامه هایی که ارائه می دهند و یا تشریح سوابق و عملکرد خود پا به عرصه رقابت انتخاباتی می گذارند و مردم نیز با شناخت و آگاهی لازم از روی برنامه و عملکرد نامزد ها سرنوشت چهار ساله شهر خود را رقم می زنند.

استفاده از امکانات دولتی ممنوع

وی با بیان اینکه اولویت مسئولان برگزار کننده اجرای مر قانون است ، افزود : برای تبلیغات انتخابات نباید از امکانات دولتی و بیت المال استفاده کرد و هیچ شرکت، نهاد، اداره و سازمان دولتی و یا بخش های مرتبط به دولت حق ندارند از امکانات دولتی و بیت المال له و علیه نامزدها استفاده کنند.
حسین زادگان گفت : سیستم بازرسی ،هیات اجرایی و بازرس های ویژه با اشراف کامل بر تبلیغات نامزدها نظارت دارند تا کمترین تخلف و سوء استفاده انتخاباتی صورت نگیرد.

پرهیز از دادن وعده های غیرعملی

وی افزود : دشمنان سعی در مسموم سازی فضای انتخاباتی هستند و نباید از طریق جریان سازی و تخریب ، توهین و ترور شخصیتی نامزدها مایه خرسندی دشمنان را فراهم کرد.

فرماندار ساری همچنین از آنچه که وعده های غیر عملی برخی نامزدها در عرصه تبلیغات انتخاباتی نامید گله کرد و گفت : متاسفانه بعضی از نامزدها در سخنرانی ها برای داغ تر کردن فضای تبلیغاتی خود موضوع بازگشت میاندرود و تغییر تقسیمات شهری را مطرح می کنند که در حد وظایف نمایندگان مجلس نیست و باعث ایجاد ذهنیت منفی نسبت به نظام می شود.

وی زمان آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی را بیست و نهم بهمن اعلام کرد و افزود : با توجه به زیاد بودن تعداد نامزدها که سبب افزایش ستاد ها و نزدیک بودن این مکان ها به هم می شود ، لازم است نامزدها طرفداران خود را به خویشتن داری دعوت و از ایجاد ترافیک شهری جلوگیری کنند.

رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ساری و میاندرود به توصیه به نامزدها برای ایجاد شور و هیجان انتخاباتی به دور از هرگونه تنش ، هشدار داد : کوچک ترین تخلفات انتخاباتی گزارش می شود و بخش حقوقی و قضایی ستاد وارد عمل خواهد شد.

 

 

 

ایرنا