برهانی گفت: شهرداری رستمکلا معدنی ندارد و تلاش داریم تا معادن بدون مجوز و اضافه رستمکلا بسته شوند تا چهره زشت برداشت بی رویه از معادن حذف شود.

شهردار رستمکلا علی برهانی :معادن بدون مجوز  رستمکلا بسته می شوند

 

به گزارش شرق پرس علی برهانی شهردار رستمکلا در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : خواسته ما این است که مدیریت بخشی از جاده سراسری که از داخل شهر رستمکلا می گذرد مشخص شود تا ما تکلیف خودمان را بدانیم .

 

وی افزود : در حال حاضر هزینه های لازم را برای این بخش از جاده ما انجام می دهیم ولی نمی دانیم چرا باید راه و شهرسازی مدیریت آن را انجام بدهد.

 

برهانی گفت : در طول سال های گذشته راه و شهرسازی کم ترین توجه را هم به خیابان اصلی رستمکلا و بلوار امام رضا (ع) نداشته است و همه هزینه های این محور با شهرداری بوده است.

 

وی افزود : شهرداری تنها سال گذشته ۲۲ میلیارد تومانی برای این جاده هزینه کرد ولی اداره راه و شهرسازی بهشهر حتی یک ریال به رستمکلا اختصاص نداده است.

 

شهردار رستمکلا با اشاره به این که جاده اصلی رستمکلا به دلیل قرار گرفتن در مسیر تردد زائران امام رضا(ع) نیازمند بهسازی و زیباسازی است ، گفت : طول جاده اصلی که از داخل شهر می گذرد یکهزار و ۸۰۰ متر است و درخواست ما از راه و شهرسازی بهشهر این است که تکلیف ما را روشن کنند.

 

برهانی زیباسازی و دادن چهره شهری به رستمکلا را یکی از برنامه های شهرداری اعلام کرد و گفت : رستمکلا از سال ۵۹ دارای شهرداری است ولی با گذشته ۳۵ سال از ظرفیت هایی موجود برای آبادانی آن استفاده نشده است.

 

وی نبود تاکسیرانی مناسب ، بن بست بودن خیابان ها و فضای سبز نامناسب را از مشکلات شهر رستمکلا برشمرد و گفت که شهرداری بر حل این مشکلات تمرکز کرده است.

 

او افزود : بازگشایی خیابان امام (ره) از مهم ترین مطالبات مردم است که با در نظر گرفتن ۳۵ میلیارد ریال اعتبار در حال برنامه ریزی و بررسی است که در صورت تحقق در سال ۹۵ ، به سه راه مدرس و سه راه ولی عصر وصل می شود.

 

شهردار رستمکلا ساخت میدان ورودی را از دیگر طرح های مهم در دست اقدام معرفی کرد و گفت : ۸۰ درصد نقشه و برنامه ریزی های ساخت این میدان در ورودی غربی شهر انجام شد که امیدواریم در شش ماه آینده با تصویب در شورای ترافیک، عملیات ساخت آن آغاز شود.

 

وی افزود : هم اکنون شهرداری رستمکلا دارای شش دستگاه ناوگان تاکسی شهری است که تلاش داریم تا در سال آینده ۱۰ دستگاه تاکسی دیگر به این تعداد اضافه کنیم.

 

برهانی با اعلام اینکه سرویس درون شهری نیز فعال است و تردد خودرو در مسیر بهشهر به رستمکلا انجام می شود ، گفت : برای این مسیر نیز ۲۰ دستگاه خودرو فعال شده است که تاکنون مشکلی نداشتیم و کارها در حال انجام است.

 

وی با اشاره به اینکه فضای سبز رستمکلا خشن است ، افزود : برای اصلاح وضعیت فضای سبز استفاده از پوشش گیاهی متناسب با منطقه در دستور کار قرار گرفت و امسال یکهزار و ۲۰۰ جعبه گل در سطح شهر نشاء کردیم و معتقدیم که شهروندان نیازمند شادابی و نشاط هستند.

 

برهانی گفت : پیاده روسازی در شهر رستمکلا نیز از جمله برنامه های عملیاتی ما در سال جدید بود که با هماهنگی های انجام شده شش هزارمتر مربع پیاده روسازی شد تا مبلمان شهری عوض شود.

 

وی با اشاره به وجود معادن در شهر رستمکلا و چگونگی برداشت از این معادن گفت : شهرداری رستمکلا معدنی ندارد و در مجموع نیز سه پروانه معدن در شهر رستمکلا صادر شده است که در حال فعالیت هستند و تلاش داریم تا معادن بدون مجوز و اضافه بسته شوند تا چهره زشت برداشت بی رویه از معادن حذف شود.

 

 

 

 

 

 

ایرنا