استان مازندران همواره در انتخابات هایی که برگزار شد سهم بسیار خوبی در میزان مشارکت مردمی داشت آخرین آمار مشارکت مازندران به انتخابات سال ۹۲ بر می‌گردد که در سطح کشور رکورد دار بود.

مازندران آماده برگزاری باشکوه انتخابات مجلس و خبرگان رهبری

 

 

 

به گزارش شرق پرس داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران حدود یک هفته برای کسب ۱۲ کرسی تبلیغ کرده‌اند و مردم مازندران کمتر از ۲۴ ساعت فرصت دارند تا از بین این تعداد، منختبانشان را راهی خانه ملت کنند.

 

 روز ۷ اسفند رقابتها پایان می یابد تا کسانی که منتخب مردم شدند راهی پارلمان شوند. اما کسانی که موفق به جلب اعتماد مردم نشدند طبق اخلاق انتخاباتی باید خود را آماده تبریک گفتن به رقیب کنند تا آغازی باشد برای همدلی و همزبانی و ساختن شهر و کشورمان.

 

 

اما در انتخابات ۷ اسفند هفت داوطلب خبرگان رهبری در مازندران حضور دارند که با رأی مردم باید سه نفر از دور انتخابات خداحافظی کنند و چهار نفر منتخبان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری شوند.

 

 

شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات شروع شده است و به گفته متولیان امر، همه شرایط برای برپایی انتخابات پرشور و سالم در استان مهیا است.

 

 

 

ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران در گفتگو با مهر می‌گوید: دراین دوره از انتخابات سه هزارو ۴۵ شعبه اخذ رأی با شش هزار و ۹۰ صندوق رأی پیش بینی شد و حدود ۶۰ هزارنفر نیزکار برگزاری انتخابات را برعهده دارند.

 

 

استاندار مازندران تعداد واجدین شرایط رأی دادن دراین استان را دو میلیون و ۲۳۵ هزار نفر اعلام و ابراز امیدواری کرد تا مازندران در انتخابات هفتم اسفند ماه همانند سایرانتخابات شاهد حضور گسترده مردم باشد.

 

 

برای برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه سه هزار و ۴۶۰ بازرس در سه هزار و ۴۵ شعبه اخذ رأی ثابت فعالیت می‌کنند و به گفته حسن خیریان پور رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان مازندران، برای تحقّق دو وظیفه مهم اجرای دقیق قانون انتخابات مندرج در ماده ۲۵ قانون انتخابات از سه مکانیزم هر شهروند یک بازرس، تضمین حقوق نامزدها، استقرار بازرس ثابت در سه هزار و ۴۵ شعبه اخذ رأی استان استفاده خواهد شد و تخلّفات انتخاباتی رصد و در کوتاهترین زمان مورد پیگیری می شود.

 

 

 

وی تصریح کرد: در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری مجموعاً تعداد سه هزار و ۴۶۰ نفر بعنوان هیأت های بازرسی، بازرسین ویژه، سربازرسین و بازرسان مستقر در شعب اخذ رأی بر فرآیند برگزاری انتخابات مراقبت و ایفای نقش خواهند کرد.

 

 

نظارت ۳۴۶۰ بازرس بر انتخابات مازندران

 

 

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان ضمن سفارش به مجریان انتخابات مبنی بر رعایت اصل امانتداری و بی طرفی و رعایت دقیق قانون انتخابات به نامزدهای انتخاباتی نیز تأکید کرد با حفظ صبر و خویشتن داری و آرامش و رعایت اصول اخلاقی و دینی و قوانین و  مقررات در جهت حفظ آرامش فضای موجود و سلامت انتخابات کمک نموده و ضمن مراقبت بر رفتارهای انتخاباتی مسئولان ستادهای خود و طرفدارانشان از بروز تقابل و تنش اجتناب و با رقابت سالم برنامه‌های کاری خودشان را به مردم عرضه تا انتخاب آگاهانه مردم در روز هفتم اسفند ماه را تسهیل کنند.

 

 

وی از مردم تقاضا کرد تا برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در ساعات پایانی از همان ابتدای صبح به شعبات مراجعه و رأی خودشان را بدهند.