مردم مازندران با انتخابات هفتم اسفند و دست گذاشتن بر روی گزینه هایی با عیار ملی انتظارات و توقعاتی دارند که کمتر در مازندران برآورده شده است.

توقعات مردم مازندران پس از تغییرات در منتخبان مجلس

 

 

شرق پرس: انتخابات هفتم اسفندماه، ترکیب قریب به پنج کرسی مجلس در مازندران را تغییر داد و دو کرسی دیگر در انتظار انتخابات دور دوم است.

 

 

در شرق مازندران احمد مقیمی نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی همان گونه که پیش بینی ها نشان می‌داد، کرسی نمایندگی مجلس را به علی محمد شاعری مرد محیط زیستی مازندران داد.

 

 

شاعری چهره ملی مازندران در حوزه محیط زیست است که انتظار می رود در مجلس دهم بتواند جایگاهی مناسب در ترکیب هیات رئیسه و یا کمیسیون‌های مجلس را در اختیار بگیرد.

 

 

در شهرستان ساری نیز ترکیب چهره شناخته شده اصلاح طلبان نیز طبق پیش‌بینی‌ها در کنار نماینده جوان ساری قرار گرفت.

 

 

یوسف نژاد نیز همانگونه که در دوره قبل در ترکیب کمیسیون صنایع توانست از چهره های شاخص باشد این بار نیز امید مازندرانی ها برای تصدی کمیسیون های کلیدی در مجلس است.

 

 

یوسف نژاد مرد اصلاح طلب ساری که از حمایت گروه های سیاسی و لیست امید در کشور برخوردار است به نظر می رسد بتواند در میان ترکیب سیاسی مجلس جایی برای مازندران رزرو کند.

 

 

در قائم‌شهر نیز علیرغم همه تلاش‌ها، نمایندگان دوره نهم مجلس نتوانستند در دور نخست رای آوری داشته باشند.

 

 

اگرچه حسینی از ترکیب بهارستان دهم جا ماند اما کمال علیپور نیز به همان میزان در برابر گزینه اصولگرایان شایط سختی پیش رو دارد.

 

 

در بابل اما در هفتم اسفندماه پدیده انتخابات مازندران رونمایی شد، نجفی خشرودی که تصاویر حمایت ظریف وزیر امور خارجه از وی در فضای انتخاباتی پیچیده بود، دو روز مانده به انتخابات توانست مجوز انتقالی حوزه انتخابیه را به شهر بابل بگیرد و اتفاقا نیز توانست از دو نماینده کهنه کار این شهر پیش بگیرد.

 

 

خشرودی نیز امید مازندرانی‌ها در مجلس دهم به شمار می رود؛ پدیده انتخابات مازندران و شاید مرد پشت پرده دولت در اوضاع سیاست خارجی مجلس، همین سفیر مازندرانی باشد.

 

 

نجفی با رای بالا به عنوان منتخب نخست مردم بابل شناخته شد و به بهارستان دهم راه پیدا کرد.

 

 

نجفی اگر یک مازندرانی اصیل باشد و دغدغه استان و شهرش را داشته باشد می تواند گام‌های مهمی در فضای سیاسی بهارستان دهم برای مازندران بردارد.

 

 

لابی های به دولت نزدیک نجفی همان گونه که وی را به کرسی های مجلس رساندند می توانند برای توسعه شهرستان بابل و استان مازندران موثر باشند و شاید وی نیز بتواند یک کرسی مهم در مجلس دهم را از آن مازندران کند.

 

 

در آمل اما گزینه مردم ثابت ماند و مردی که نامش با ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، مترو و فرودگاه و محور هراز گره خورده است این بار نیز توانست بر رقبایش پیشی بگیرد و چهارمین دوره نمایندگی مجلس را تجربه کند.

 

 

عزت الله یوسفیان امسال از کارزار سخت تبلیغاتی بر علیه خود بیرون آمد تا مردم آمل و استان مازندران ببینند بهارستان دهم فصل به ثمر نشستن وعده‌های ملی در این منطقه خواهد بود یا خیر.

 

 

در نور اما رای نیاوردن گزینه اصولگرایان و نماینده فعلی شرایط دیگری رقم زده است، اسماعیلی که پس از رای آوری و اعلام نتایج قطعی مشخص شد از سوی مرد پارلمان ایران حمایت می‌شد منتخب مردم نور و محمودآباد شد.

 

 

با اعتراض صریح و تند فیاضی به نحوه برگزاری انتخابات، کاندیداهای دیگر نیز علم اعتراض بر افراشته‌اند هرچند فرماندار اعتقاد به برگزاری سالم دارد اما باید دید در نهایت نتیجه این حوزه به کجا خواهد کشید.

 

 

در غرب مازندران اما نمایندگان فعلی بار دیگر به مجلس راه یافتند.

 

 

در این منطقه نیز باید دید قاسم احمدی لاشکی و شمس الله شریعت نژاد برای چهار سال بعد چه برنامه‌های تازه ای در دست دارند و آیا به روزمرگی دچار می شوند و یا نه مجلس دهم فصل شکوفایی بذرهای کاشته شده این دو نماینده خواهد بود.

 

 

اوضاع هر چه باشد، مردم مازندران با انتخابات هفتم اسفند ماه و دست گذاشتن بر روی گزینه هایی با عیار ملی انتظاراتی دارند که کمتر در مازندران برآورده شده است.

 

 

مازندران برای رشد و توسعه نیاز به اعتبارات ملی دارد، مازندران که به قاعده ملی به گردشگران خدمات می دهد و مازندرانی که دارای توانمندی‌های ویژه ای در بخش کشاورزی، دریایی و معدنی است متاسفانه از اعتبارات ملی برخوردار نیست.

 

 

اعتبار قطره چکانی دولت برای توسعه مازندران در طی سال‌های گذشته کارساز نبوده است از این رو مازندرانی ها امیدوارند منتخبانشان در مجلس دهم با قاعده ملی به مازندران پهناور بنگرند.

الناز پاک نیا

 

 

 

 

 

 

ایسنا